Ikona 01:40 min Ikona Sunrise System 10.05.2013

Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na założenie fanpage’a. W zasadzie jest to zrozumiałe.

 

Ale co tak naprawdę dają nam portale społecznościowe?

 

Większość marketingowców odpowie bez większego namysłu: świadomość marki. Musimy jednak zauważyć, że świadomość czy rozpoznawalność marki nie jest nam w stanie zagwarantować konkretnych zysków. W dodatku, jeżeli przeanalizujemy naszą kampanię w mediach społecznościowych i zobaczymy, że tylko pozornie jest ona darmowa, to powinniśmy oczekiwać konkretnych skutków naszych działań. Kosztem naszych działań w social media jest np. czas pracy osób, które opiekują się naszym fanpage’m, nagrody w konkursach czy aplikacje, które uruchamiamy.

Skoro inwestujemy środki naszej firmy w przeprowadzanie kampanii reklamowej to powinniśmy oczekiwać też konkretnych zysków – czyli zwrotu z poniesionej inwestycji.

 

Jak określić zwrot z inwestycji w mediach społecznościowych?

Aby określić zwrot z inwestycji, powinniśmy przede wszystkim postawić sobie zasadnicze pytanie – co chcemy osiągnąć w naszej kampanii reklamowej? Celów takiej kampanii może być bardzo wiele. Poczynając od zwiększenia liczby fanów, poprzez większą liczbę kliknięć „Lubię to” lub komentarzy, a kończąc na rzeczywistych klientach, którzy skorzystali z naszej oferty.

O ile dane, które uzyskujemy z samych mediów społecznościowych są jasne i przejrzyste, o tyle np. określenie konkretnych klientów, którzy do nas trafi nie jest już takie proste i łatwe. Oczywiście możemy korzystać z narzędzi analitycznych, takich jak np. Google Analytics, ale też nie odwzorują one rzeczywistych skutków kampanii. Dobry marketingowiec powinien patrzeć na kampanię bardzo szeroko, nie tylko oceniać ją po wzroście sprzedaży online, ale również i offline. Szczególnie, że wciąż wiele osób nie kupuje w sieci, ale jest aktywnymi użytkownikami mediów społecznościowych.

Sposobów badania zwrotu z inwestycji jest bardzo dużo. Praktycznie każdy marketingowiec może postawić sobie inny cel i sprawdzać skuteczność kampanii według realizacji tego celu.

Najważniejszą rzeczą, która powinna przyświecać każdej kampanii reklamowej jest skutek, który chcemy nią osiągnąć. Jeżeli nie ustalimy tego wcześniej to pieniądze, które wydamy na kampanię będą po prostu zmarnowane. Firmy chcące odnieść sukces muszą planować, śledzić i mierzyć ostateczny efekt swoich działań. Bez tego typu działań, nawet milion fanów na Facebooku może nie przynieść nam realnie ani złotówki.

Pamiętajmy marketing to nie koszt – to inwestycja.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

ROI w social media – to możliwe Ikona 04:40 min 30.07.2013 Wiele mówi się o tym, że obecność firmy w mediach społecznościowych  jest dziś konieczna do zdobycia przez nią kolejnych klientów, a co za tym idzie – zysków. W dalszym ciągu jednak podchodzi się do tej kwestii z dużą ostrożnością. Powód jest jeden: ograniczone możliwości zmierzenia ROI (return on investment), czyli zwrotu z inwestycji. To wciąż element, który zniechęca firmy do korzystania z social media. Jak się jednak okazuje, pojawia się coraz więcej możliwości mierzenia zysków w mediach społecznościowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lokalne marki na globalnych trendach Ikona 02:20 min 03.10.2013 Zgodnie z prognozami specjalistów w 2014 roku dojdzie do znacznych przetasowań na rynku social mediów. Jedne z kanałów komunikacji zyskają na znaczeniu dla firm, inne z kolei będą traciły. Z poniższego artykułu dowiecie się, w jaki sposób budować komunikację lokalnej marki w mediach społecznościowych, wykorzystując przy tym nadchodzące trendy na nowy rok. Zachęcamy do zapoznania się z tymi wskazówkami. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Skuteczne czy inwazyjne – reklamy na Facebooku Ikona 01:40 min 06.05.2013 Facebook to już nie tylko portal społecznościowy, ale, jak zauważa wielu użytkowników, systematycznie zaczyna przekształcać się w portal reklamowy. Firmy dostrzegają w możliwości reklamowania się na Facebooku ogromny potencjał, natomiast użytkownicy zastanawiają się, „jak usunąć Facebooka”. Potęguje to dodatkowo plan wejścia Facebooka na rynek reklamy wideo. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700