Ścieżki w sieci wyszukiwania mają na celu zobrazowanie tego, jak użytkownicy Internetu szukają produktów, jeszcze zanim dokonają konwersji. To w istocie zestaw dodatkowych, możliwych do wyświetlenia w koncie AdWords kolumn z takimi informacjami, jak „Kliknięcia wspomagane”, „Wyświetlenia wspomagane”, „konwersje wspomagane kliknięciami”, jak też kilkoma innymi. By informacje w poszczególnych z tych kategorii mogły się wyświetlać, oczywiście najpierw reklamodawca musi skonfigurować śledzenie konwersji, by dane zyskały punkt odniesienia. Kolumny prezentujące „ścieżki w sieci wyszukiwania”, dostępne są w takich zakładkach konta AdWords, jak „Słowa kluczowe”, „Reklamy”, Grupy reklam” i „Kampanie”.
Google na swoim blogu prezentuje kilka przykładowych strategii optymalizacyjnych, korzystających z dostępnych od niedawna w koncie informacji.
To grupa słów kluczowych, które choć charakteryzują się niskim współczynnikiem konwersji, są bardzo skuteczne w dostarczaniu konwersji wspomaganych kliknięciami, bądź też konwersji z ostatniego kliknięcia. Sytuacja taka sugeruje, iż dane wyrażenie przyczynia się do dokonania konwersji przez użytkownika, jednak jego swoją rolę odgrywa ono na wcześniejszych etapach procesu zakupowego, kiedy użytkownik nie jest jeszcze ostatecznie zdecydowany na zakup, a raczej poszukuje informacji na temat interesującego go produktu. W przypadku takich słów kluczowych, Google zaleca stworzenie całkowicie odrębnej grupy reklam, w której teksty nawiązują do poszukiwanych przez potencjalnego klienta informacji, niekoniecznie zaś zachęcają do zakupu.
Warto zadbać o to, by słowa kluczowe wspomagające kliknięcia posiadały odpowiednio wysokie stawki. Stuprocentowa koncentracja wyłącznie na wyrażeniach kluczowych, które przynoszą konwersję z ostatniego kliknięcia zwykle nie jest opłacalna i prowadzi do utraty niektórych konwersji.
Zdarza się, że niektóre reklamy pomimo stosunkowo silnej średniej pozycji w rankingu, ukazują w dotyczących ich statystykach konwersje wspomagane wyświetleniami. Oznacza to, że pomimo tego, iż reklamy były wyświetlane użytkownikowi, nie zdecydował się on na ich kliknięcie. W sytuacji takiej należy rozważyć przeedytowanie treści reklam w taki sposób, by w większym stopniu wzywały one do działania. Jeżeli natomiast dane reklamy, posiadające konwersje wspomagane, osiągają niskie średnie pozycje, wówczas jeżeli zależy nam na poprawie ich skuteczności, powinniśmy podnieść licytowane stawki za kliknięcie, ponieważ zwiększy to szansę dostrzeżenia naszej reklamy przez użytkownika.
Powyższe działania stanowią jedynie przykłady tego, w jaki sposób wykorzystane mogą zostać dostępne od niedawna w koncie AdWords informacje. W zależności od potrzeb, charakteru konwersji, branży, czy specyficznych dla niej zachowań konsumeckich, działania te mogą przybierać bardzo różną postać. Kluczowe jednak przez cały czas pozostaje prawidłowe rozpoznanie wzorca postępowania użytkowników i optymalne dostosowanie do nich konfiguracji kampanii.
Źródło: adwords-pl.googleblog.com
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: