Ikona 01:20 min Ikona Sunrise System 25.03.2013

Statystyki przedstawione przez niemiecki BITKOM wyraźnie pokazują wzrost zainteresowania branżą social media. Odsetek menadżerów zajmujących się tą dziedziną wynosił już w 2011 roku 10%, a kolejne 7% procent przedsiębiorstw planowało stworzenie takiego stanowiska we własnych strukturach.

 

Kim jest Social Media Manager?

Ekspert ds. Mediów Społecznościowych planuje, kontroluje oraz monitoruje komunikację spółki na płaszczyźnie social mediów, do których należą blogi, serwisy społecznościowe (Facebook, Google+, XING) czy platformy do udostępniania jak YouTube bądź Flickr. Troszczą się nie tylko o wybór najlepszych rozwiązań dla danej firmy, ale też o prawidłowe wdrożenie działań społecznościowych wśród współpracowników.

Jak rozwija się ścieżka zawodowa eksperta?

W przeciągu ostatnich lat organizowano wiele szkoleń oraz ofert kształcenia w branży social mediów. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się kursy certyfikowane przez izby handlu oraz przemysłu. W dalszym ciągu nie ma jednak ogólnie przyjętych standardów kwalifikacji oraz certyfikacji Menadżerów ds. Mediów Społecznościowych. Obecnie wyższe uczelnie w Niemczech wprowadziły zintegrowane moduły nauczania oraz seminaria i praktyki z zakresu wykorzystywania mediów społecznościowych.

Wymagania wobec przyszłych menadżerów

Jak wynika z badań, przeprowadzonych przez BITKOM pracodawcy wymagają od menadżerów social media przede wszystkim wyższego wykształcenia. Obok absolwentów kierunku nauki o komunikowaniu się wymogi spełniają także absolwenci ekonomii z marketingiem lub PR, jak też lingwiści i absolwenci nauk o społeczeństwie. To również szansa dla osób, które posiadając wykształcenie dziennikarskie chcą spróbować swoich sił w innym zawodzie. Pracodawcy oczekują od takich osób aktywności, samodzielności oraz znajomości branży. Nie oznacza to, że ekspert z zakresu social media musi być programistą. Jednak powinien być dobrze poinformowany o aktualnych nowościach w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnej.

 

Źródło:BITKOM

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Siła tkwi w społeczności Ikona 01:50 min 16.04.2013 Dynamiczny rozwój Facebooka sprawił, że stał się on jednym z najważniejszych kanałów komunikacji marketingowej. Potencjał portali społecznościowych dostrzega wielu przedsiębiorców, którzy poprzez swoje fanpage budują trwałe relacje z klientami. Każdy przedsiębiorca kieruje się innymi zasadami komunikacji na swoich profilach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Skuteczne czy inwazyjne – reklamy na Facebooku Ikona 01:40 min 06.05.2013 Facebook to już nie tylko portal społecznościowy, ale, jak zauważa wielu użytkowników, systematycznie zaczyna przekształcać się w portal reklamowy. Firmy dostrzegają w możliwości reklamowania się na Facebooku ogromny potencjał, natomiast użytkownicy zastanawiają się, „jak usunąć Facebooka”. Potęguje to dodatkowo plan wejścia Facebooka na rynek reklamy wideo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Foursqaure – geolokalizacja dla marketingu mobilnego Ikona 02:35 min 08.10.2012 Co to jest Foursquare? To pytanie często zadaje moja żona, gdy robię "check - in" (zameldowanie) w miejscu, w którym aktualnie przebywam. W wielkim skrócie Foursquare jest serwisem społecznościowym opartym na geolokalizacji z dedykowaną aplikacją mobilną, która służy do dzielenia się informacją o miejscu, w którym aktualnie przebywamy. Podczas każdego "check – in’u" możemy dodać zdjęcie czy też podzielić się wskazówką dla innych, którzy odwiedzą to miejsce w przyszłości. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700