Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:00 min Ikona Sunrise System 18.03.2013

Wyszukiwanie obrazem i głosem w Google: praca wre!

Google i inne wyszukiwarki internetowe świetnie sobie radzą w przypadku wyszukiwań osób, które wiedzą dokładnie czego szukają. Jeśli szukamy samochodu konkretnej marki, to wyniki będą przedstawiały informacje o szukanym przez nas pojeździe. Natomiast ich piętą achillesową są wyszukiwania użytkowników nie znających konkretnego opisu, nazwy danego produktu, czy też w sytuacji wyszukiwań pojęć przybliżonych, które jednak nie zawierają tych samych wyrażeń.

 

Profesor Geoffrey Hinton jest specjalistą z Uniwersytetu Toronto, który prowadzi prace nad nauczeniem komputerów „myślenia po ludzku”. Obecnie programy komputerowe mają spore problemy z rozpoznawaniem sieci kontekstowych pojęć, produktów, czy choćby wynikających ze specyfiki danego języka. Dlatego też niemałą trudnością byłaby dla nich interpretacja przytaczanego przez prof. Hintona zdania: „Widziałem Wielki Kanion podczas lotu do Chicago”. Dla ludzi oczywistym jest, że to nie Kanion był w drodze do Chicago, natomiast maszyna napotyka tu pewne trudności i potrzebuje dodatkowych danych.

Badania uczonego z Uniwersytetu Toronto oraz jego dwóch podopiecznych, Alexa Krizhevsky’ego i Ilyi Sutskevera wywołały spore zainteresowanie ze strony Google. Jest to absolutnie zrozumiałe – w końcu podwyższanie jakości wyników wyszukiwania leży u podstaw działalności Google, a obecne metody ich poprawy nieuchronnie muszą napotkać nieprzekraczalną barierę. Nauczenie wyszukiwarki myślenia zbliżonego do ludzkiego byłoby całkowitą rewolucją.

Jeff Dean, pracownik giganta z Mountain View, widzi ogromny potencjał w badaniach profesora Hintona w przypadku coraz bardziej popularnych wyszukiwań opartych na dźwięku i obrazie. Jest to szczególnie użyteczna funkcja w przypadku użytkowników smartfonów i innych urządzeń przenośnych. Wystarczyłoby zrobić zdjęcie jakiegoś przedmiotu aby wyszukać informacje na jego temat w Internecie lub też wprowadzić zapytanie głosowe aby uzyskać natychmiastową odpowiedź. Istniejące formy tych rozwiązań wciąż jeszcze raczkują.

Obecnie wyszukiwanie głosowe, czy też z wykorzystaniem obrazów jest niezwykle skomplikowane i ograniczone choćby z uwagi na trudności w rozpoznaniu zawartości zdjęcia, czy też zrozumieniu mówionej treści. Co prawda badania nad rozpoznawaniem mowy ludzkiej prowadzone są od wielu lat ale jeszcze do niedawna ogromną przeszkodą były ograniczenia technologiczne (wymagana moc obliczeniowa i przestrzeń na przechowywanie ogromnych ilości danych). A przecież dopiero po prawidłowym rozpoznaniu treści można rozpocząć pracę nad rozpoznaniem ich kontekstu, czyli mówiąc prościej ich interpretacją.

Czy profesor Hinton nauczy wyszukiwarkę Google „myśleć po ludzku”? Na razie wydaje się to dosyć odległa perspektywa pachnąca trochę science-fiction i koncepcją SI (Sztucznej Inteligencji). Niewykluczone jednak, iż już w niedalekiej przyszłości pierwsze wersje tego rozwiązania lub jego alternatywy będziemy mogli przetestować na własnych komputerach lub urządzeniach przenośnych.

 

Źródło: The Globe and Mail

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 02:10 min 21.03.2013 Aplikacja Instagram podbiła serca milionów ludzi na całym świecie. Na początku stycznia udostępniono statystyki: 90 milionów aktywnych użytkowników każdego miesiąca robi wrażenie! Każdego dnia publikują około 40 milionów zdjęć z nałożonym specjalnym filtrem. Czy Instagram zyska sławę na miarę Facebooka? A może to się właśnie dzieje? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 02:20 min 22.03.2013 Wszyscy mamy na głowie mnóstwo spraw i żeby nie zapomnieć o ich załatwieniu, trzeba je gdzieś zanotować. Najlepiej tam, gdzie zaglądamy najczęściej – np. w telefonie komórkowym.  Właśnie taki jest nowy pomysł Google, opracowany dla urządzeń wyposażonych w systemy takie jak Android, Ice Cream Sandwich i wyższe. Na pierwszy rzut okna Google Keep to zwykły internetowy notatnik w stylu Springpad czy Evernote. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:30 min 11.03.2013 Google wprowadziło niedawno opcję, dzięki której użytkownicy Twojej strony internetowej, bądź aplikacji mobilnej zalogować się będą mogli do niej za pośrednictwem swojego konta na Google Plus. To rozwiązanie analogiczne do konkurencyjnego Facebook Connect, które obecne jest w Internecie już od jakiegoś czasu. Zachęcamy do zapoznania się z jego podstawowymi funkcjonalnościami. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700