Ikona 01:40 min Ikona Sunrise System 25.02.2013

Trendy korzystania z Internetu na urządzeniach mobilnych

Jak ważne jest bycie widocznym dla użytkowników smartfonów, kto korzysta i ile czasu poświęcamy na przeglądanie danych w telefonie komórkowym? Na te pytania odpowiada raport World Internet Project, który został przygotowany przez  Ipsos dla Gazeta.pl i Orange Polska. Wynika z niego, że największą grupą korzystającą z urządzeń mobilnych są mężczyźni,  a najczęściej z  telefonów mobilnych korzystają  osoby od 15. do 39. roku życia.

 

Jak często korzystamy z Internetu ? I po co ?

Przeciętny czas, jaki internauta spędza w mobilnym świecie, to 3,5 godziny tygodniowo.  Większa część ankietowanych, bo ok. 63%, korzysta z Internetu w telefonie, gdy nie ma w pobliżu komputera stacjonarnego z dostępem do sieci. Ci poświęcają średnio 3 godziny i 12 minut tygodniowo przeglądając strony internetowe w telefonie. Natomiast, 27% internautów potrzebuje dostępu do mobilnego Internetu w sytuacjach wyjątkowych, gdy dzieje się coś ważnego, dlatego czas, jaki przeznaczają na surfowanie w sieci, jest o godzinę krótszy niż w przypadku grupy pierwszej. Średnio są to 2 godziny i 14 minut.  Grupa trzecia najmniej liczna, ale poświęcająca na mobilne korzystanie z Internetu aż  7,5 godziny tygodniowo, to 10% badanych – dla nich korzystanie z mobilnego Internetu jest tak samo ważne, jak korzystanie z Internetu stacjonarnego.

65% mobilnych użytkowników przegląda strony WWW. 48% użytkowników smartfonów czy tabletów to osoby korzystające z map, nawigacji i lokalizatorów, trochę mniej- 45% to osoby obsługujące skrzynkę mailową. Natomiast 33% odwiedza profile społecznościowe.

 

 

To, czego najczęściej, poszukuje mobilny internauta, to informacje o produktach – sprawdza ceny, Internet mobilny to źródło nowych klientów, nic więc dziwnego, że w sieci powstają przestrzenie reklamowe dostosowane dla reklam mobilnych, np. Google czy Facebook (1/5 dochodów pochodzi właśnie z kliknięć w reklamy mobilne).

 

Cały czas podtrzymuje się trend, że Internet i telewizja są wiodącym medium, którym poświęcamy uwagę. Nieco z tyłu jest radio, a najsłabiej wypadła reklama prasowa. Bez wątpienia nadchodzi era Internetu mobilnego, gdzie wyszukiwarki, przeglądarki, media społecznościowe i strony internetowe przygotowane są po to, by móc je sprawnie obsługiwać przez telefon komórkowy.

 

Źródło: Orange, WirtualneMedia

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:30 min 11.03.2013 Google wprowadziło niedawno opcję, dzięki której użytkownicy Twojej strony internetowej, bądź aplikacji mobilnej zalogować się będą mogli do niej za pośrednictwem swojego konta na Google Plus. To rozwiązanie analogiczne do konkurencyjnego Facebook Connect, które obecne jest w Internecie już od jakiegoś czasu. Zachęcamy do zapoznania się z jego podstawowymi funkcjonalnościami. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:00 min 18.03.2013 W Google nieustannie trwają prace nad zwiększeniem jakości wyników wyszukiwania. Wciąż jeszcze w powijakach jest wyszukiwanie obrazem i głosem ale trwają nieprzerwane prace nad udoskonalaniem tych narzędzi. Jednym z ostatnich kroków Google było zatrudnienie specjalisty z dziedziny sztucznych sieci neuronowych, profesora Geoffrey Hintona. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:10 min 21.02.2013 Pierwsze testy nowej wyszukiwarki Facebooka Graph Search już za nami. Już teraz, choć dopiero w wersji testowej, ukazuje ona, jak wielkie możliwości daje użytkownikom serwisu. Chcesz wyszukać „singielki, które lubią pizzę i mieszkają w Krakowie” albo "chińskie restauracje w Warszawie, w których jedli Twoi znajomi"? Nic łatwiejszego! Zobacz, jak to działa. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700