Jak wykazuje analiza danych raportu IAB za 2011 rok, display (reklama wykorzystująca formaty graficzne) jest jeszcze najpopularniejszą w Polsce formą reklamy online. Ogromna elastyczność i wielość modeli rozliczeń pozwala na dopasowanie kampanii display’owej zasadniczo do każdego budżetu – jednak notowania z każdym rokiem systematycznie spadają.
Duże zmiany zaszły na płaszczyźnie popularności poszczególnych formatów display’owych, o czym świadczy ogromny wzrost takich rozwiązań jak: billboard i double billboard (reklama dwukrotnie wyższa od billboardu) oraz rectangle (reklama graficzna umieszczona w środku artykułu).
Obecnie te formaty stanowią 60% wszystkich rodzajów reklamy graficznej. Wzrosło zainteresowanie reklamą wielkoformatową, taką jak tripple billboard, ale standardowe rozmiary display’owe (m.in.: top layer, czyli animacja wyświetlana ponad treścią strony) w dalszym ciągu cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem.
Fot. sxc.hu
Według analityków IAB może to świadczyć o swoistej polaryzacji potrzeb reklamodawców. Duże, bardziej zauważalne formaty teoretycznie silniej oddziałują reklamowo i potencjalnie mogą przynieść większą stopę zwrotu.
Z drugiej strony, reklamodawcy są coraz bardziej uczuleni na potrzeby internautów, którzy często odbierają zbyt duże, przesłaniające treść strony reklamy bardzo negatywnie.
Coraz bardziej świadomi reklamodawcy wymagają także podniesienia poziomu jakości emitowanych reklam. Jak podaje Raport IAB, w 2011 roku częściej pojawiały się reklamy zaawansowane technologicznie, jak przykładowo wideo. Polska branża jest tez zmuszona do podążania za światowymi trendami, w związku z czym pojawia się potrzeba zwiększenia funkcjonalności reklamy display, np. o przyciski służące do „polubienia” marki na portalu społecznościowym.
Reklama display w dalszym ciągu jest dość popularnym narzędziem marketingowym w polskiej sieci. Jak przewidują specjaliści, w przeciągu kolejnych lat jej przyszłość będzie związana z rozwijająca się reklamą mobilną. Najgroźniejszym konkurentem jest jednak z pewnością marketing w wyszukiwarkach – SEM nie ma irytujących wad reklamy graficznej.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: