Ikona 01:50 min Ikona Sunrise System 24.09.2012

Duże może więcej? Prognozy dla reklamy displayowej

Jak wykazuje analiza danych raportu IAB za 2011 rok, display (reklama wykorzystująca formaty graficzne) jest jeszcze najpopularniejszą w Polsce formą reklamy online. Ogromna elastyczność i wielość modeli rozliczeń pozwala na dopasowanie kampanii display’owej zasadniczo do każdego budżetu – jednak notowania z każdym rokiem systematycznie spadają.

Duże może więcej? Niekoniecznie.

Duże zmiany zaszły na płaszczyźnie popularności poszczególnych formatów display’owych, o czym świadczy ogromny wzrost takich rozwiązań jak: billboard i double billboard (reklama dwukrotnie wyższa od billboardu) oraz rectangle (reklama graficzna umieszczona w środku artykułu).

Obecnie te formaty stanowią 60% wszystkich rodzajów reklamy graficznej. Wzrosło zainteresowanie reklamą wielkoformatową, taką jak  tripple billboard, ale standardowe rozmiary display’owe (m.in.: top layer, czyli animacja wyświetlana ponad treścią strony) w dalszym ciągu cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem.

Fot. sxc.hu

Według analityków  IAB może to świadczyć o swoistej polaryzacji potrzeb reklamodawców. Duże, bardziej zauważalne formaty teoretycznie silniej oddziałują reklamowo i potencjalnie mogą przynieść większą stopę zwrotu.

Z drugiej strony, reklamodawcy są coraz bardziej uczuleni na potrzeby internautów, którzy często odbierają zbyt duże, przesłaniające treść strony reklamy bardzo negatywnie.

„Lubię to!” w reklamie displayowej

Coraz bardziej świadomi reklamodawcy wymagają także podniesienia poziomu jakości emitowanych reklam. Jak podaje Raport IAB, w 2011 roku częściej pojawiały się reklamy zaawansowane technologicznie, jak przykładowo wideo. Polska branża jest tez zmuszona do podążania za światowymi trendami, w związku z czym pojawia się potrzeba zwiększenia funkcjonalności reklamy display, np. o przyciski służące do „polubienia” marki na portalu społecznościowym.

Reklama display w dalszym ciągu jest dość popularnym narzędziem marketingowym w polskiej sieci. Jak przewidują specjaliści, w przeciągu kolejnych lat jej przyszłość będzie związana z rozwijająca się reklamą mobilną. Najgroźniejszym konkurentem jest jednak z pewnością marketing w wyszukiwarkach – SEM nie ma irytujących wad reklamy graficznej.

Źródło: Raport Strategiczny IAB Polska Internet 2011

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 01:55 min 28.09.2012 Jako zwyciężca Wielkiego Konkursu Google 2012 mieliśmy przyjemność gościć w europejskiej centrali Google w Dublinie. Jak zwykle, spotkanie miało bardzo konkretny charakter - rerezentujący firmę Prezes Zarządu Paweł Rybak oraz Starszy SEM Menedżer Piotr Markiewicz wzięli udział w szkoleniach Google w zakresie biznesowego zastosowania funkcjonalności narzędzi Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:20 min 11.10.2012 Jak to zrobić, by się nie narobić? Nie ma takiej opcji -  skuteczność kampanii e-mail marketing wymaga sporego nakładu pracy. Podstawową kwestią jest zbudowanie bazy adresów oraz zbadanie potrzeb grupy docelowej. Budując listę mailingową należy szczególnie pamiętać o tym, aby naszej wiadomości nie uznano za spam. Są na to dwa sposoby. Jednym z nich jest zachęcanie klientów do wpisu na odpowiednią listę subskrypcyjną umieszczoną na naszej stronie internetowej. Drugim natomiast, dość kosztownym rozwiązaniem jest kupno bazy danych od wyspecjalizowanej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:50 min 31.08.2012 Firma Webmarketing123 opublikowała raport dotyczący rynku reklamy w Internecie w 2012 roku. Pięciuset amerykańskich specjalistów od marketingu z firm B2B oraz B2C odpowiadało na pytania dotyczące ich oczekiwań, osiągniętych wyników, oraz planów na przyszłość związanych z promocją w Internecie. Wyniki badań potwierdzają wzrostowe trendy panujące w tej branży. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 23

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700