LC Elektronik istnieje od 1988 roku i zapewnia kompleksowe rozwiązania dla producentów elektroniki. Firma realizuje projekty łączące klawiatury i obudowy wykonywane w wielu zaawansowanych technologiach z bogatą gamą elementów i usług dodatkowych. Dla zapewnienia najwyższej jakości i estetyki produktów LC Elektronik stawia na najlepsze komponenty od sprawdzonych dostawców i współpracuje z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie. O budowaniu renomy firmy w Internecie rozmawiamy z Prezesem firmy, Leszkiem Czabakiem.
Co wyróżnia LC Elektronik wśród rynkowych konkurentów?
Dajemy klientom produkty, usługi – i czas: dążymy do ograniczenia pracochłonności przy produkcji i eliminujemy zbędne ogniwa w łańcuchu dostaw. Wiemy, że oprócz funkcjonalności liczy się przyjemność użytkowania, dlatego nasze produkty łączą wzornictwo przemysłowe, technologię i produkt, sprzyjając tworzeniu pozytywnych relacji pomiędzy operatorem i urządzeniem. Dążymy również do indywidualizacji dostarczanych rozwiązań – dzięki szerokiej gamie klawiatur i obudów możemy zaspokoić różnorodne potrzeby naszych klientów. Naszym atutem jest „szycie na miarę” – racjonalne połączenie indywidualnego projektu wzorniczego i optymalnej technologii wykonania. Co istotne z punktu widzenia odbiorcy, jako jedyna firma w Polsce dostarczamy klawiatury wykonane w różnych technologiach, umożliwiając efektywne dopasowanie do konkretnej aplikacji. Sądzę, że dla naszych klientów cenne jest również to, że aktywnie wspieramy ich w spełnieniu wymogów unijnych, zobowiązujących producentów do stosowania odpowiednich rozwiązań i materiałów. Podsumowując, myślę, że wyrazistość naszej marki tworzą jednak przede wszystkim pracownicy- ich zaangażowanie przekłada się na jakość produktów i standard obsługi klienta.
Firma istnieje od 1998 roku. Jakie są w Pana ocenie kluczowe momenty dla jej rozwoju?
Istniejemy od prawie 25 lat. Nasze wartości – jakość, aptekarska precyzja, dbałość o ergonomię i dobre wzornictwo – szybko zyskały uznanie w oczach klientów. W 2000 roku najwyższe standardy zarządzania jakością zostały udokumentowane certyfikatem ISO 9001, ale normy te obowiązywały naszą firmę od zawsze. Dla zapewnienia naszym odbiorcom najlepszych produktów współpracujemy z uznanymi w branży markami, wśród których są tacy dostawcy jak OKW czy Hammond Mfg – włączenie najlepszych do łańcucha dostaw uważamy za strategiczne posunięcie. W obszarze komunikacji z rynkiem duże znaczenie miała nasza aktywność w mediach, również internetowych.
Zdecydowali się Państwo na outsourcing kampanii w Sieci. Czego oczekiwało LC Elektronik, nawiązując współpracę z Sunrise System?
Postawiliśmy na Internet w 2008 roku. Zleciliśmy wówczas Sunrise System pozycjonowanie naszej strony internetowej. Już wtedy wyszukiwarka dawała ogromne możliwości dotarcia do potencjalnych klientów – przy dobrze dobranych słowach kluczowych. Dla uzyskania efektu wzmocnienia oddziaływania reklamowego, zdecydowaliśmy się także na kampanię linków sponsorowanych. Decyzja o outsourcingu była przemyślana – zarówno SEO, jak i AdWords wymagają profesjonalnych umiejętności, nie chcieliśmy wizerunku naszej firmy w Sieci zdawać na przypadek. Oczekiwaliśmy wzrostu ruchu na naszej stronie, stąd połączenie źródeł – wyników organicznych i sponsorowanych.
Pracownicy Sunrise System zajęli się zaplanowaniem i wdrożeniem działań promocyjnych w wyszukiwarkach, w tym linków sponsorowanych. Jak z perspektywy czasu ocenia Pan kampanię? Każdy miesiąc współpracy to kilkadziesiąt tysięcy wyświetleń naszych reklam na kilkadziesiąt słów kluczowych, które nasi odbiorcy wpisują jako zapytanie do wyszukiwarki Google. Widzimy więc, że już sam AdWords okazał się źródłem cennych odwiedzin. Tę kampanię obsługuje zespół z Centrum Innowacyjno-Wdrożeniowego Sunrise System, a planowaniem i optymalizacją kampanii zajmuje się certyfikowany specjalista Google Adwords. Miesięczne raporty z kampanii pokazują, że słowa kluczowe zostały trafnie dobrane. Lubimy tę kampanię za możliwość swobodnego wprowadzania zmian – wyrażeń, treści, ustawień. Obecnie sprawdza się wyświetlanie reklam w dni robocze w określonych godzinach; jeśli analiza efektywności i trendów pokaże, że zainteresowani internauci powinni widzieć ją o innej porze – jeden telefon wystarczy do zmiany harmonogramu wyświetleń. To duża wygoda i możliwość reagowania na oczekiwania rynku. Na razie CTR współczynnik wyświetleń do liczby kliknięć nas zadowala, co z kolei wskazuje, że zmiana ustawień na ten moment nie jest konieczna. Dużym plusem jest w przypadku AdWords dyscyplina budżetu – ustalenie limitu dziennych wydatków pozwala nam planować i kontrolować wydatki w skali każdego miesiąca.
Linki sponsorowane LC Elektronik w kampanii prowadzonej przez Sunrise System to: nagroda od Google i ponad 22 tysiące wyświetleń miesięczne
Na efekt synergii – wzmocnienie przekazu dzięki połączenie różnych narzędzi reklamowych – składa się w przypadku Państwa kampanii w wyszukiwarkach również pozycjonowanie w naturalnych wynikach. Czy pomysł Sunrise System na zbudowanie tam Państwa obecności był trafiony? Wiedzieliśmy, że naturalne wyniki wyszukiwania to duże wyzwanie. Naszą branżę cechuje duża konkurencja, odczuwalna również na poziomie doboru słów kluczowych do pozycjonowania – wiele firm chce być wysoko na nasze wyrażenia. Podczas ustalania listy wyrażeń z doradcą z Sunrise System braliśmy pod uwagę fakt, że z powodu tej konkurencyjności na niektóre frazy osiągnięcie dobrej pozycji może być praco- i czasochłonne. Pierwsze spektakularne efekty – awans kilku wyrażeń z pozycji 50. i dalszych na 1. i 2. miejsce – pojawiły się już po miesiącu pracy pozycjonerów z Sunrise System. Ta dynamika pracy została utrzymana i wejście z kilkudziesięcioma wyrażeniami na top pozycje zajęło nam kilka miesięcy. Sprawa płatności została przez Sunrise System postawiona uczciwie – nie ma efektów, nie płacimy. Nie ponieśliśmy kosztów optymalizacji serwisu, monitorowania, raportowania – płacąc tylko za wyniki mamy poczucie, że zespół pozycjonerów będzie wyjątkowo zmobilizowany do pracy.
Na czym będzie się opierać Państwa strategia marketingowa w kolejnych latach? Od wielu lat specjalizujemy się w integrowaniu różnych technologii i produktów. Z pewnością utrzymamy ten standard, bo spełnia oczekiwania odbiorców. W promocji integracja również się sprawdza, będziemy więc zapewne kontynuować zsynchronizowaną z SEO kampanię Adwords i obserwować, jakie inne kanały przekazu liczą się dla naszych potencjalnych klientów. Będziemy zawsze tam, gdzie oni. Ze względu na dużą profesjonalizację obsługi kanałów marketingowych w Internecie prawdopodobnie nadal będziemy outsourcingować obsługę linków i prace pozycjonerskie. To się najbardziej opłaca. Przy tym nasze oczekiwania wobec dostawców usług SEM będą nadal duże – rynek się zmienia, więc oczekujemy aktywnego wsparcia w budowaniu strategii obecności w Sieci. Nasza uwaga będzie nadal skupiona na optymalizacji produkcji i łańcucha dostaw – efektywność i jakość procesu produkcyjnego wymaga tworzenia różnych rozwiązań na poszczególnych etapach rozwoju produktu.
Dziękuję za rozmowę.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: