Firma Webmarketing123 opublikowała raport dotyczący rynku reklamy w Internecie w 2012 roku. Pięciuset amerykańskich specjalistów od marketingu z firm B2B oraz B2C odpowiadało na pytania dotyczące ich oczekiwań, osiągniętych wyników, oraz planów na przyszłość związanych z promocją w Internecie. Wyniki badań potwierdzają wzrostowe trendy panujące w tej branży.
Badania objęły tematykę SEO oraz reklamy kontekstowej.
W pierwszej kolejności ankietowani odpowiedzieli na pytanie o oczekiwania ich firm względem marketingu internetowego. Okazuje się, że przedsiębiorstwa B2B liczą przede wszystkim na wygenerowanie jak największej ilości tzw. leadów (54% pytanych). Z kolei głównym celem firm świadczących usługi klientom indywidualnym jest zwiększenie rozpoznawalności marki (33% odpowiedzi) oraz sprzedaży (tak zadeklarowało 26% pytanych).
Około 80% przedsiębiorstw w USA korzysta z tej formy promocji. Mniej więcej połowa z nich zatrudnia specjalistę wewnątrz swoich struktur. Zadowolenie z wyników pracy profesjonalnych firm zajmujących się SEO jest aż dwa razy większe niż z wyników pracy zatrudnionego specjalisty.
Wiąże się to z tym, iż branża ta wymaga śledzenia dynamicznie następujących zmian, poszerzania swojej wiedzy oraz wprowadzania najnowszych rozwiązań w celu osiągania jak najlepszych wyników. Tylko sprawnie działający zespół ekspertów jest w stanie na bieżąco reagować na wszystkie zmiany i skutecznie promować daną stronę internetową.
Planowane na 2013 rok budżety u ok. 50% firm nie ulegną zmianie, 45% planuje zwiększyć środki przeznaczane na SEO, a tylko 5% przedsiębiorstw ma w planach zmniejszenie przyszłorocznych budżetów. Jest to potwierdzenie opinii ekspertów, iż branża ta jest obecnie w fazie dynamicznego wzrostu. Za największy sukces w tym obszarze firmy uznają przede wszystkim zwiększenie ruchu na stronie (całościowego i organicznego) oraz pozycje w pierwszej 10 wyników wyszukiwania.
Ta forma promocji jest bardziej popularna pośród firm B2C (73%) niż B2B (64%). Około 42% wszystkich przedsiębiorstw woli zatrudnić specjalistę, natomiast 31% firm B2C oraz 20% B2B korzysta z usług firmy zewnętrznej. Tak jak w przypadku SEO, również i tutaj firmy, które zdecydowały się na outsourcing są bardziej zadowolone z osiągniętych wyników niż firmy zatrudniające specjalistę reklamy kontekstowej.
Ogólne trendy związane ze zwiększaniem środków przeznaczanych na reklamę w Internecie mają swoje odzwierciedlenie również w przypadku reklamy kontekstowej. W przypadku B2B 58% przedsiębiorstw nie będzie zmieniało budżetów na 2013 rok, a 31% planuje ich zwiększenie. Jeśli chodzi o firmy B2C 52% z nich nie planuje zmian, a nawet 40% przeznaczy więcej środków na PPC w przyszłym roku. Przedstawione badania wpisują się w ogólnoświatowe trendy dotyczące promocji przedsiębiorstw w Internecie, związane z obserwowanym wzrostem ilości środków przeznaczanych na tę nowoczesną formę reklamy. Ponadto potwierdzają się opinie ekspertów, iż korzystanie z usług firmy zewnętrznej przynosi znacznie lepsze rezultaty niż działania podejmowane na własną rękę, nawet jeśli podejmie się decyzję o zatrudnieniu profesjonalisty w tej dziedzinie.
Źródło: Webmarketing123
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: