Tamark Spółka Akcyjna jest liderem na polskim rynku w zakresie dystrybucji środków ochrony i pielęgnacji roślin. Jeszcze kilka miesięcy temu była widoczna w Internecie wyłącznie na swoją nazwę – czyli praktycznie niewidoczna dla potencjalnych nowych klientów. Na temat zmiany tego stanu rzeczy przy współpracy z Sunrise System rozmawiamy z Panem Przemysławem Hirsch, Dyrektorem Handlowym Tamark.
Historię firmy Tamark S.A. zapoczątkowało czterech inżynierów, którzy postanowili zapełnić niszę na polskim rynku ochrony i pielęgnacji roślin. Oferta została oparta na firmowej marce Target. Firma Tamark S.A., dostarczyła odbiorcom jakość na światowym poziomie i już w 2001r. zapewnił sobie 90% udziałów w polskim rynku. Główna siedziba Spółki znajduje się w specjalnej strefie ekonomicznej w Kartoszynie k/Żarnowca. Dodatkowo firma otworzyła także swoją sieć hurtowni ogrodniczych pod marką Green&joy – aktualnie 6 punktów w całej Polsce.
Co Państwo uważają za najistotniejszą przewagę konkurencyjną swojej firmy?
Branża środków do pielęgnacji i ochrony roślin, w tym nawozów, należy do wyjątkowo konkurencyjnych. Jest wielu globalnych producentów i firm działających na lokalnych rynkach. Jednocześnie można mówić o sprzyjającej koniunkturze– Z jednej strony, preparatów najwyższej jakości wymaga intensywne rolnictwo i produkcja żywności. Z drugiej – również przydomowe ogródki i uprawy wymagają specjalistycznych preparatów. Wysoki popyt nie gwarantuje jednak dużej liczby zamówień. Rynkowa pozycja marki Target i popularność naszych produktów wynika z tego, że zapewniamy środki najnowszej generacji, a przy tym bezpieczne i naturalnie skuteczne.
Ekologiczne podejście w produkcji nawozów i środków ochrony roślin to z pewnością przyszłość tej branży. Jak Państwa firma wpisuje się w ten trend?
Dostrzegamy rosnącą potrzebę rynku na środki możliwie najmniej ingerujące w naturalną równowagę biosfery. W odpowiedzi na te oczekiwania stworzyliśmy linię „Natural”, wyróżnioną już na targach Gardenia 2011 Złoty Medalem.
Co skłoniło Państwa do nawiązania współpracy z firmą zajmującą się SEO i konsultingiem w zakresie marketingu w wyszukiwarkach? Czy na tle dotychczasowego sukcesu firma wymaga wsparcia promocyjnego? Łatwo jest wpaść w pułapkę swojego sukcesu i osiąść na laurach – w międzyczasie konkurencja się wzmacnia, a rynek zmienia nie do poznania. Mamy świadomość, że strategia marketingowa wymaga stałej ewolucji. Internet jest jednym z najważniejszych kanałów pozyskania klienta w każdej branży – zarówno partnerzy biznesowi, więksi odbiorcy jak i klienci indywidualni swoją wiedzę o produktach czerpią z Sieci – przez wyszukiwarki. Zadbaliśmy, więc o to, by firmowa strona prezentowała pełną gamę produktów, a jednocześnie miała walor informacyjny. Postawiliśmy na merytorykę: informacje i porady przydatne dla naszego docelowego klienta. Nasi odbiorcy doceniają, że oprócz katalogu produktowego, mogą na stronie zyskać cenne wskazówki dotyczące pielęgnacji ogrodu czy walki ze szkodnikami. Jednak problemem pozostawało: jak przyciągać internautów na stronę? Byliśmy świadomi, że marketing internetowy, optymalizacja strony pod wyszukiwarki to temat – rzeka i nie jesteśmy w stanie samodzielnie wypromować serwisu. Zdecydowaliśmy się, więc na outsourcing.
Od kiedy „Tamark” współpracuje z Sunrise System i co zdecydowało o wyborze właśnie tej firmy do promocji strony?
Od marca 2012 korzystamy z usługi pozycjonowania strony w naturalnych wynikach wyszukiwania. Złożyliśmy zapytanie ofertowe, zakładając, że Sunrise System to firma profesjonalna i rzeczowo podejdzie do naszych potrzeb. Rok wcześniej mieliśmy okazję skorzystać z bezpłatnego badania potencjału serwisu w wyszukiwarkach, które dało nam pogląd na specyfikę medium, jakim są wyszukiwarki. Tym samym zdecydowaliśmy się podpisać umowę na roczny próbny okres.
Jak oceniacie Państwo pierwsze miesiące współpracy? W momencie nawiązywania współpracy serwis był źle skonfigurowany, nie indeksował się dobrze i był słabo widoczny w wyszukiwarce Google na każdą z fraz, oprócz nazwy własnej. Był to problem, bo strona w ogóle nie pojawiała się w wynikach wyszukiwania osób wpisujących jako zapytanie wyrażeń związanych stricte z ofertą firmy.
Popularność strony www.target.com.pl ograniczona była wyłącznie do widoczności na nazwę własną firmowej linii produktów TARGET. Źródło: Google Webmaster Tools, 29.03.2012r.
Specjalista z Sunrise System pomógł nam przeanalizować potrzeby promocyjne serwisu i ustalić optymalną listę wyrażeń kluczowych. Podpisaliśmy umowę na kilkadziesiąt fraz i dostaliśmy do dyspozycji indywidualnego opiekuna pozycjonowania oraz doradcę z Pionu Obsługi Klienta. Pozycjoner zajął się zaplanowaniem i wdrożeniem globalnej optymalizacji, której celem była poprawa parametrów serwisu pod kątem robotów wyszukiwarek. Pierwsze efekty już są zauważalne, strona stała się widoczna w wynikach na oczekiwane przez nas najważniejsze frazy. W efekcie, ktokolwiek ma problem związany z pielęgnacją roślin, walczy ze szkodnikami – w prosty sposób znajduje naszą stronę – z poradami i ofertą gotowych rozwiązań.
Wpływ pozycjonowania na widoczność strony, na przykładzie 4 z 35 pozycjonowanych wyrażeń kluczowych. Źródło: badania pozycji strony w Google.pl
Doceniamy, że opiekujący się nami zespół monitoruje efekty i na bieżąco reaguje na zmianę algorytmu czy trendów. Dobrze, że możemy liczyć na czujność naszych pozycjonerów – zdarzyło się kiedyś, że nasi informatycy nadpisali optymalizację, co groziło utratą wyników – dzięki kopii bezpieczeństwa wykonanej przez Sunrise System natychmiast można ją było przywrócić; wyniki pozycjonowania nie ucierpiały.
Mamy dość sprecyzowane oczekiwania i wizję efektu końcowego współpracy, ale stale możemy liczyć na wskazówki profesjonalistów dotyczące rozwijania strategii. Aktualnie jesteśmy zadowoleni z naszej półrocznej współpracy, i mamy nadzieję, że razem osiągniemy zamierzone roczne cele.
Wzrost popularności strony w wyniku działań optymalizacyjnych i pozycjonerskich – widoczność na 1 855 fraz i zwielokrotniona liczba wizyt na stronie przez potencjalnych klientów. Źródło: Google Webmaster Tools, 18.05.2012r.
Czy wraz ze wzrostem pozycji w wynikach nastąpił wzrost liczby odwiedzających stronę?
Miesiąc przed nawiązaniem współpracy z Sunrise System na stronę weszło 500 internautów. W ciągu 3 miesięcy od daty startu kampanii pozycjonującej – 18 000. To obrazuje potęgę wyszukiwarek, rolę właściwie dobranych słów kluczowych, a przede wszystkim, – że dobrze promowana strona się przebije nawet w konkurencyjnej branży. Ten wynik traktujemy jako dobry początek – myślimy o długofalowej współpracy, mamy świadomość, że w przypadku pozycjonowania tylko taka strategia się opłaca.
Dziękujemy za rozmowę.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: