O tym, że czas to pieniądz, znakomicie wiedzą wszyscy przedsiębiorcy. Jednak czy jesteśmy świadomi znaczenia czasu w funkcjonowaniu social mediów? Otóż badania wskazują, że pory dniach, w których publikowane są posty na Facebooku, są niezwykle istotne. Jest to związane z trybem życia prowadzonym przez jego użytkowników. Jeśli chcemy, aby informacja, którą udostępniamy, dotarła do jak najszerszego grona odbiorców, powinniśmy zastanowić się o której godzinie są oni najbardziej aktywni na portalu.
Przykładowo, jeśli naszą grupą docelową są osoby pracujące w tradycyjnych godzinach pracy, tj. między 8.00 a 16.00, to publikację interesujących postów powinniśmy przewidzieć na godzinę 9.00 (wtedy to „fejsbukowicze” logują się po raz pierwszy), 13.00, kiedy następuje rozluźnienie związane z przerwą śniadaniową oraz około godziny 18.00, kiedy to nasi odbiorcy wracają do domów i rozpoczynają przeszukiwanie internetu w celach prywatnych.
Jeśli mamy to zakomunikowania naprawdę ważną informację o charakterze bieżącym, nie warto czekać i najlepiej opublikować ja od razu, niezależnie od pory dnia. W takich sytuacjach każda minuta działa na naszą niekorzyść, ponieważ możemy zostać ubiegnięci przez konkurencję. Warto także pamiętać o tym, żeby nie przesadzać z intensywnością publikacji, ponieważ odbiorcy, zarzuceni zbyt dużą dawką postów, mogą uznać je za spam. Najlepiej jest spróbować utożsamić się z potencjalnym Klientem i dostosować czas oraz częstotliwość udostępniania informacji do jego potrzeb i trybu życia. W ten sposób mamy pewność, że nasze komunikaty dotrą do odpowiedniej grupy docelowej.
Jeśli jednak zależy Państwu na jak największej skuteczności działań podejmowanych w mediach społecznościowych, to zachęcamy do współpracy z profesjonalistami z tej branży.
Źródło: Marketing przy Kawie
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: