Ikona 01:50 min Ikona Sunrise System 16.04.2012

Jak wykorzystać Google+ do promocji swojej marki

 

Ostatnimi czasy dało się zauważyć pewną zależność. Posiadanie profilu na Google+ polepsza pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. To tak jakby Google zachęcało użytkowników do zakładania kont, odwdzięczając się im promowaniem ich marki.

Działania te są szczególnie widoczne w kilku przypadkach. Jeśli założymy profil w Google+, to w wynikach wyszukiwania będzie on wyświetlał się wyżej niż konta posiadane na innych portalach społecznościowych, nawet jeśli istnieją one o wiele dłużej. Podobnie ma się sytuacja w przypadku informacji udostępnianych w strumieniu Google+, fan page Google+ czy nawet pojedynczych statusów. Elementem, który wyróżnia dane z G+ wyświetlające się w wynikach wyszukiwania od tych pochodzących na przykład z Facebooka, jest możliwość decydowania, czym chcemy podzielić się z innymi Internautami, a co ma pozostać tylko w obrębie Google+.

Wyniki Google+ są także wyświetlane w atrakcyjniejszej formie graficznej. Wiele innowacyjnych rozwiązań, zastosowanych przez Google do promowania swojego portalu społecznościowego sprawia, że wyniki powiązane z Google+ prezentują się zdecydowanie korzystniej niż te pochodzące od konkurencji. Google wprowadziło elementy takie jak ramka „Ludzie i strony”, avatary profili i fan page, oznaczenia wyników osobistych, wyniki graficzne oraz wiele innych. Metody te pozwalają na intensywne promowanie marki w wynikach wyszukiwania nawet w przypadku bardzo ogólnych zapytań.

Popularność tej dziedziny marketingu internetowego opiera się także na innym mechanizmie. Z pewnością niejednokrotnie zdarzy się, że właściciele lub osoby odpowiedzialne za wizerunek danego brandu w mediach, widząc w wynikach wyszukiwania doskonale zaprezentowany profil konkurencji, również decydują się na założenie takowego konta. W ten sposób machina sama się napędza, a Google rozpowszechnia swój portal społecznościowy. Jednak niezależnie od tego, jakie pobudki będą kierować zakładającymi fan page, trzeba przyznać, że jest to niezwykle skuteczna i przyszłościowa forma promocji.

Źródło: vBeta.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:15 min 17.04.2012 Czy zastanawiałeś się kiedyś, ilu jest tak naprawdę użytkowników internetu w Europie? W którym państwie jest ich najwięcej i jaką część tego rynku zajmuje Polska? Czy nasi rodacy są aktywni w sieci?  Jak wypadamy na tle innych państw? Na te pytania odpowiada regularnie przeprowadzany raport comScore. Właśnie opublikowano wyniki za luty. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:45 min 23.04.2012 Google postanowiło sprawdzić, co ulepić można ze starych, acz sprawdzonych i błyskotliwych pomysłów, po połączeniu ich z najnowszymi technologiami udostępnianymi w ramach dotychczasowych usług giganta z Mountain View. Nowe reklamy takich marek jak Coca-Cola, Volvo, Alka-Seltzer czy Avis odświeżają dawne, znane na całym świecie kreacje reklamowe, nie są jednak tylko „powtórką z rozrywki". Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:35 min 21.03.2012 Fanpage na portalu społecznościowym to dzisiaj standard marketingu internetowego. Każda marka, która chce być popularna i rozpoznawalna, decyduje się na prowadzenie takiej działalności. W przypadku bardzo znanych brandów zdarza się, że to fani zakładają i prowadzą takie profile. Czasem jednak taka sytuacja może obrócić się na niekorzyść marki... Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 23

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700