Google Webmaster Tools umożliwia nie tylko sprawdzenie stanu optymalizacji strony (dane on-site), ale również pozwala na ocenę widoczności witryny w wyszukiwarce (statystyki off-site).
W ramach integracji Google Analytics zostało uzupełnione o dane z zakładki Search queries. Strona ta na stałe obecna w GWT informuje m.in. po jakich wyrażeniach znaleziono stronę oraz które podstrony serwisu pojawiły się w wynikach Google na dane zapytanie.
Szczegółowe dane związane z najczęściej wyświetlanymi stronami i wyszukiwanymi hasłami to:
Zakładka Search queries zawiera domyślnie łączne statystyki zapytań dla każdego typu wyszukiwania. W Google Analytics będzie można filtrować dane na określone sposoby np. ukazać hasła, które miały więcej niż 100 kliknięć i sprawdzić na wykresie, które z nich było najbardziej efektywne lub wyłączyć hasła, które generowały najmniejszy ruch, czy też wyświetlić statystyki zapytań, które zawierały lub też nie zawierały określonego słowa.
Google zastrzega, że jest to program pilotażowy o limitowanym charakterze i nie każdy będzie mógł z niego skorzystać. Aby uzyskać możliwy dostęp, trzeba się zarejestrować na stronie programu pilotażowego, wypełnić formularz i czekać na ewentualną odpowiedź administratora. W formularzu zgłoszeniowym należy podać następujące dane: – imię i nazwisko, – adres e–mail, – login, – Google Analytics ID, – adres domeny, której raporty mają dotyczyć.
źródło: Dziennik Internautów, SearchEngineWatch, GoogleWebmasterCentral
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: