Poniżej znajdują się wykresy, które przedstawiają czas oraz procent badanych, których wzrok pada na konkretne miejsca w wynikach wyszukiwania w google.
W przeprowadzonych badaniach zestawione są ze sobą wyniki wyszukiwania dwóch wyszukiwarek Google oraz Bing. W tym przypadku skupiłam się tylko na wynikach Google, ponieważ większość polskich użytkowników korzysta z tej wyszukiwarki. Jeżeli chodzi o wyniki organiczne, to na nich spoczął wzrok 100 % badanych przez najdłuższy czas – 14,7 sekundy.
Pozostałe elementy nie były już widoczne dla wszystkich badanych. Linki sponsorowane, umieszczone nad wynikami organicznymi dostrzegło aż 91 % użytkowników, były one jednak dostrzegane dość przelotnie, ponieważ wzrok badanych spoczął tam przez około 1 sekundę. Linki sponsorowane, które znajdują się po prawej stronie, zostały zauważone przez 28%, a ich wzrok nie pozostał tam zbyt długo, bo około 0,16 sekundy. Natomiast nieliczni użytkownicy zauważyli menu z wyszukiwarkami wertykalnymi i opcjami zawężania wyników wyszukiwarki, ale za to ich spojrzenie pozostało tam całkiem długo, bo aż 1,2 sekundy. Z przeprowadzonego badania wynika, że połączenie SEO oraz PPC ma ogromną rolę w budowaniu świadomości marki i dobrego wizerunku firmy. Strona znajdując się w reklamach sponsorowanych oraz w wynikach organicznych w wyszukiwarce google.pl daje ogromną możliwość „opatrzenia się” użytkownikowi, kształtuje to przy tym wizerunek znanej, a co za tym idzie – cenionej marki.
Źródła: Emarketer, Usercentric
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: