Wydaje się mogło, że w dobie informatyzacji Internet pochłania największą część naszego dziennego czasu. Firma Deloitte zbadała tę kwestię, a wnioski opublikowała w specjalnym raporcie. Wynika z niego, że statystyczny Polak w 2010 rok, przebywał w Sieci przez 2 godziny i 20 minut. Jest to aż 40% wzrost w stosunku do 2009 roku i oznacza, że każdego dnia poświęciliśmy Internetowi o 40 minut więcej niż rok wcześniej.
Pomimo tak dynamicznego wzrostu zainteresowania tym medium, to przed telewizją ciągle spędzamy najwięcej naszego czasu wolnego, czyli ponad 3,5 godziny dziennie. W skali dwóch lat czas poświęcony telewizji wydłużył się o 16 minut.
Zgodnie z prognozami Deloitte Polska w najbliższym czasie Polacy będą nadal więcej czasu poświęcać telewizji, ponieważ, mimo popularyzacji Internetu, wciąż jest ona powszechniejsza. W dalszej perspektywie, statystyki te zostaną prawdopodobnie zrównane, na co wskazują dane z krajów Europy Zachodniej, gdzie takie zjawisko jest już zauważalne. Wyjątkiem jest Francja, której mieszkańcy zdecydowanie preferują Sieć. Popularność telewizji wśród Polaków związana jest głównie z innym modelem spędzania czasu wolnego. Rzadziej wychodzimy do kin, restauracji, teatru, a telewizor jest niejako tłem przy wykonywaniu innych czynności, takich jak właśnie surfowanie w sieci, czytanie prasy czy prasowanie, stąd jego nieustanny, ale w zasadzie dosyć już pozorna przewaga nad konsumowaniem innych mediów.
Źródło: Wirtualnemedia
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: