Ikona 01:15 min Ikona Sunrise System 18.01.2011

Nowy mechanizm w Google Keyword Tool

Współcześnie przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie, większość konsumentów zdobywa informacje o poszukiwanych produktach lub usługach w internecie, a następnie zakupuje je za pomocą tradycyjnych kanałów sprzedaży. Takie zjawisko znane jest jako efekt ROPO – research online, purchase offline. Skuteczne pozycjonowanie przekłada się więc nie tylko na działania Klientów na stronie, ale również offline – np. w sklepie stacjonarnym.

Część konsumentów wyszukuje informacji używając komputerów stacjonarnych, inni używają do tego wszelkiego rodzaju urządzeń mobilnych. Reklamodawcy dążą coraz częściej do tego, aby móc skutecznie trafiać do tej drugiej grupy tym bardziej, że wyszukiwalność za pomocą telefonów komórkowych i smartfonów wzrosła w trzecim kwartale 2010 roku o 130% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2009.

Z pomocą reklamodawcom przyszedł Google, który wprowadził do Narzędzi propozycji słów kluczowych (Google Keyword Tool) nową funkcję – możliwość obserwowania wyników dla określonej kategorii urządzeń. W „Opcjach zaawansowanych” oprócz możliwości wyboru m.in. lokalizacji lub języka, można wyświetlić propozycje słów kluczowych i statystyki dla 4 różnych kategorii urządzeń:

– komputery stacjonarne i laptopy
– wszystkie urządzenia przenośne
– urządzenia przenośne WAP (tj. zwykłe telefony)
– urządzenia przenośne wyposażone w przeglądarki internetowe z pełną funkcjonalnością (tj. iPhone lub telefony z Androidem).

Domyślnie wyświetlane są wyniki dla wszystkich urządzeń, jednak możemy obecnie zawęzić pole wyszukiwań. Reklamodawcy mogą więc śledzić, jakie wyrażenia kluczowe są wpisywane wyłącznie przez użytkowników urządzeń mobilnych i dopasowywać swoje reklamy bezpośrednio do tej właśnie grupy użytkowników.

Oczywiście powyższe informacje przydadzą się nie tylko w przypadku reklam płatnych, ale również pozycjonowania w organicznych wynikach wyszukiwania.

Źródło: Google
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:50 min 25.01.2011 Temat gorący i zawsze aktualny w pozycjonowaniu: różnice w rankingu wyszukiwania w zależności od pory dnia, a nawet komputera, z którego się korzysta. Wyjaśnieniem jest specyfika funkcjonowania wyszukiwarki, uzależnionej od róznych centrów danych (Data Center),  sposób jej zdefiniowania na własnym komputerze oraz tak zwana personalizacja wyników. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:15 min 31.01.2011 Kolejna zmiana algorytmu wyszukiwarki Google - ma na celu poprawę jakości wyników wyszukiwania i utrudnienie życia tym właścicielom stron i pozycjonerom, którzy promują strony www w sposób niezgodny z wytycznymi. O konsekwencjach zmiany algorytmu oraz przyświecających temu ideach sporo można dowiedzieć się od Matta Cuttsa, osoby dobrze poinformowanej o planach i zasadach Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 07:10 min 18.08.2010 Bez fraz kluczowych nie ma kampanii SEO, nie ma promocji strony w internecie. Jak właściwie je wybrać? Jest kilka „szkół” mówiących, jak się do tego zabrać. Najważniejsze jest to, abyśmy spróbowali postawić się w sytuacji potencjalnego kupca / klienta. Bez tego nie da się dobrać właściwego zestawu. Nasz docelowy odbiorca nie zawsze orientuje się w naszej branży. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700