To pewne – wcześniej czy później – pada to pytanie. W zasadzie nie może to dziwić, w końcu płaci się za wyświetlanie linków, więc zrozumiałe jest, że może irytować ich brak na żółtym tle i z prawej strony wyników wyszukiwania Google.
Postaram się zatem pokrótce wyjaśnić, dlaczego czasami nie widać reklam AdWords, mimo że kampania jest aktywna i ma się dobrze. Przyczyny są racjonalne!
Powody niewyświetlania reklam AdWords w trakcie trwania kampanii:
Standardowym ustawieniem kampanii jest limit dziennych wydatków na kliknięcia. Jeśli akcja promocyjna w AdWords wygenerowała w danym dniu koszt bliski założonemu budżetowi, to reklamy są wstrzymywane lub pokazywane (do osiągnięcia limitu) zdecydowanie rzadziej niż w pierwszych godzinach kampanii. Za niski budżet doprowadza więc do rotacji reklam, czyli niewyświetlania linków za każdym razem, gdy wpisujemy wyrażenia kluczowe.
Google proponuje dwie metody wyświetlania linków: równomierną i przyspieszoną. Przy przyjęciu pierwszej opcji linki pokazywane są w podobnych odstępach czasu, tak aby kampanii miała szansę trwać przez cały zaplanowany przez nas czas. Google, na podstawie wykonywanej nieustannie analizy statystyk wyświetleń i kliknięć, rotuje reklamami, nie pokazując ich za każdym razem, gdy wpisujemy dane wyrażenia do wyszukiwarki. Wszystko zależy od zainteresowania internautów – czym jest większe, tym rotacja poważniejsza a owe odstępy czasowe wyświetleń dłuższe. Druga metoda wyświetleń (przyspieszona) nakłada obowiązek wyświetleń za każdym razem, gdy internauta wpisze wyrażenie do wyszukiwarki. Może zatem mieć miejsce taka sytuacja, że kampania zanim na dobre się rozpocznie, zostanie wstrzymana z racji wyczerpania dziennych środków na działania promocyjne w Gooogle.
Google, jak zwróciłem uwagę, na bieżąco analizuje statystyki akcji promocyjnej w linkach sponsorowanych. Zatem jeśli dana reklama jest często wyświetlana (można się domyśleć, że wyrażenia z kampanii są jedne po drugim wpisywane do wyszukiwarki), ale nie jest klikana, to Google uznaje takie reklamy za nietrafne, obniża ich jakość i zaprzestaje ich wyświetlania, lub wyświetla je na niskich pozycjach. W takich sytuacjach tylko wyraźne podniesienie stawki za kliknięcie (a więc większe koszty) pomoże przywrócić z trudem zdobyte pozycje reklam AdWords. Jeśli zatem sprawdzanie, czy linki są wyświetlane jest konieczne, to zalecam łatwe w obsłudze narzędzie podglądu reklam. Dzięki „pomocy Google” bezkolizyjnie, czyli bez utraty jakości można przyglądać się aktywnej kampanii AdWords.
Jeśli prowadzimy kampanię na terenie konkretnego miasta czy w grupie województw, to używając przenośnego Internetu, poddajmy analizie swoje IP. Może się bowiem zdarzyć, że mimo obecności w miejscu kierowania reklam, łączymy się z nadajnikiem zlokalizowanym w Warszawie. W takich sytuacjach w wynikach wyszukiwania prezentowane są reklamy właściwe dla stolicy. Zachęcam do sprawdzania własnego IP, np. poprzez: www.digipedia.pl
To podstawowe przyczyny niewyświetlania linków sponsorowanych – mimo że kampania jest aktywna, stawka za kliknięcia optymalna, linki zaakceptowane, wyrażenia dobrze dobrane, target reklam odpowiednio określony a budżet – bez deficytu – sprecyzowany.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: