Wczoraj o Adkontekst – dziś o konkurencyjnym systemie reklamy kontekstowej, czyli OnetBoksy.pl. Boksy Onetu – podobnie jak linki sponsorowane Google składają się z tytułu, dwóch wierszy tekstu i adresu (URL) serwisu. Reklamy wyświetlają się użytkownikom serwisu Onet Szukaj, Zumi.pl i na witrynach zewnętrznych współpracujących w ramach OnetKontekst. Boksy – znów nawiążę do AdWords – grupuje się w kampanie. W jednej kampanii można mieć maksymalne 50 boksów, dla których ustala się wspólny budżet dzienny. Systemu Onetu pozwala na minimalnie przekroczenie dziennego limitu na reklamę w Boksach, jednakże to co zabierze ponad stan, odejmuje w dniach następnych. Zatem jeśli jednego dnia ustalimy budżet dzienny na poziomie 50 złotych, i Onet „spożytkuje” 53 złotych, to w perspektywie 7 dni ustalony budżet (i nie zmieniony w trakcie) musi wynieść maksymalnie 350 złotych (7 x 50).
Do każdej reklamy dobieramy wyrażenie kluczowe. Fraza może składać się maksymalnie z 5 słów. Można mieć kilka boksów wyświetlających się przy tym samym haśle. Zatem możliwe jest stosowanie rotacyjnych treści reklam.
Aby rozpocząć wyświetlanie Boksów należy wpłacić wybraną sumę na konto kampanii. Pieniądze są następnie przeliczane na punkty zgodnie ze zrozumiałym wzorem: 1 zł = 1 punkt. W przypadku Onetu możliwa jest również integracja kampanii w linkach (Onet Boksach) z kampanią w banerach Onetu. Pieniądze, a raczej punkty na koncie wykorzystujemy wtedy w serwisie banery.onet.pl. Wszystko zależy więc od naszej inwencji i… możliwości finansowych (punktowych).
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: