Ikona 02:00 min Ikona Sunrise System 29.01.2010

Rel=”canonical” – i duplikaty nie takie straszne

Nasi klienci często pytają, w jaki sposób można poradzić sobie z obostrzeniami Google dotyczącymi duplicate content – często powielają bowiem ciekawe, autorskie treści dotyczące swojej oferty czy działalności na kilku różnych podstronach serwisu. Z puntu widzenia pozycjonowania nie jest to dobre rozwiązanie, jednak jak najbardziej zrozumiałe: jeśli jakiś tekst jest marketingowo skuteczny, a dodatkowo bardzo trafny – istnieje pokusa, by go eksponować w różnych miejscach. Duplicate content ma miejsce także, gdy do adresów strony dodawane są różne zmienne, np. numer trackingowy, identyfikator sesji czy rodzaj sortowania, a zawartość jest niemalże identyczna, np.:

http://nazwa-strony.pl/produkt.php?id=laptopy
i http://nazwa-strony.pl/produkt.php?id=laptopy&sort=asc

przy założeniu, że wszystkie produkty wyświetlane są na jednej stronie.

Wyszukiwarka rządzi się jednak swoimi prawami: indeksowane strony powinny być unikalne – tak, aby użytkownicy mieli możliwość dotrzeć do jak największej puli wyników nie tylko adekwatnych do zapytania, lecz także zróżnicowanych. Z tego względu potrzeba dwu- czy kilkakrotnego wykorzystania tych samych treści na różnych stronach oznacza, że należy wskazać wyszukiwarce strony preferowane do indeksowania.

 

Canonical na ratunek

 

Są sytuacje i serwisy, gdy standardowe metody, które mogłyby zniwelować negatywny wpływ duplicate content na pozycjonowanie, nie mogą być zastosowane – na przykład: przekierowanie 301 może spowodować nieprawidłowości w działaniu sklepu internetowego. W takich przypadkach pomocne są tzw. „canonicale”, czyli użycie tagu:
<link rel=”canonical” href=”http://www.przykładowastrona.pl/” >

gdzie wskazany URL jest tym preferowanym do indeksowania.

Co ważne, powyższy tag można już stosować przy stronach o różnych domenach, na przykład www.przykładowastrona.pl i www.duplicatecontent.com. Można je oczywiście także wykorzystywać w przypadku zduplikowania treści na subdomenach, dla przykładu:

– przykładowastrona.com
– www.przykładowastrona.com
– przykładowastrona.com/
– www.przykładowastrona.com/
– przykładowastrona.com/index.php
– www.przykładowastrona.com/index.php
– przykładowastrona.com/index.html
– www.przykładowastrona.com/index.html

oraz w przypadku protokołów http i https.

Więcej na tematy powiązane z zagadnieniem: Niemile widziany duplicate content.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:40 min 19.02.2010 SEO Copywriting, czyli tworzenie tekstów, które będą jednocześnie przyjazne, wartościowe dla użytkownika i algorytmów wyszukiwarek internetowych, być może właśnie przechodzi renesans. Nie wystarczy już skupiać się na wykorzystaniu w tekstach fraz, które pozycjonujemy. Czy niezbędne stanie się stosowanie synonimów, wyrażeń powiązanych? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:00 min 19.05.2010 Każdy użytkownik Google zna doskonale „podpowiedzi”, jakie pojawiają się podczas wpisywania fraz/zapytań w pole wyszukiwania. Chodzi tutaj dokładnie o funkcję wyszukiwarki o nazwie Propozycja Zapytań - tzw. Google Suggest. Usługa ta często było wykorzystywana w żartach jako informacja, co internauci najczęściej wpisują do wyszukiwarki. Ale można ją też wykorzystać w pozycjonowaniu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:15 min 18.05.2009 W kontekście pozycjonowania mówi się bardzo dużo o duplikatach treści. Są one bardzo szkodliwe i mogą zniweczyć nawet wielomiesięczne działania SEO. Dlatego tak istotne jest, aby unikać kopiowania treści i to nie tylko z innych stron internetowych. Również wewnątrz jednego serwisu wszystkie treści powinny być unikalne - a te, które takie nie są: zablokowane przed indeksowaniem. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700