Wiemy, że przestrzeń internetowa wcale nie jest taka ładna, jak ją malują. Dużo tu przemocy, zbrodni i nagości. W tej bezimiennej, informacyjnej dżungli dobrze czują się również zjawiska, przed którymi chcemy chronić najmłodszych. Skoro Internet ma tak wiele ciemnych, szemranych zaułków, to co można zrobić, aby marka lub produkt pozostał po tej „jasnej stronie Sieci”? Jak uniknąć koszmaru brand managera, który pewnego dnia odkrywa swoją markę w Internecie, gdy ta przebywa w bardzo złym towarzystwie, w internetowym półświatku?
Wyobraźmy sobie koszmar brand managera marki x, która z powodu niecnego algorytmu Google nagle popadła w złe towarzystwo. Ta niefortunna sytuacja znalezienia się w wyjątkowo anty-brandingowym towarzystwie zdarzyła się znanej i lubianej marce zup instant. (Nazwa towarowa została zamazana.)
Marka ta rozpoczęła oparty w dużej mierze o Internet konkurs na zbieranie punktów z opakowań produktów. Wczuliśmy się w przeciętną Kowalską, która markę X lubi i używa, tak więc jest żywo zainteresowana konkursem. Widziała reklamę w telewizji dwa razy, teraz chce dowiedzieć się szczegółów. Nie pamięta niestety adresu strony 🙁 Co robi? Wpisuje w Google frazę „punkty z ….. (tu pada nazwa marki)”.
Po chwili otrzymuje wiele możliwych odpowiedzi. Jak widać, niestety tylko dwa pierwsze wyniki zapytania związane są z konkursem tej marki. Reszta wyników to już ciemna strona internetu – handel, śmierć, oszczerstwa.
Spokojny sen brand managerowi zapewni dogłębna konsultacja planowanej promocji sprzedaży lub kampanii reklamowej dotycząca przełożenia kampanii offline (w telewizji, prasie, radio) na możliwe zachowania konsumentów online. Odpowiednie kroki optymalizacyjne nie pozwolą marce zejść na złą drogę w wynikach wyszukiwania i zatrzymają ją na długo po jasnej stronie Sieci.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: