Pozyskiwanie lidów i nowych klientów podczas obniżenia gospodarczego pozostanie najważniejszym celem i wyzwaniem dla marketerów w branżach przemysłowych. Jak wskazuje najnowszy raport GlobalSpec, wielu z nich podejmuje działania z zakresu marketingu online, aby znaleźć klientów i wygenerować dochód. Raport „Trendy w marketingu przemysłowym 2009 – jak producenci promują się dziś” ujawnia, że 44 proc. badanych wskazuje na pozyskiwanie klientów jako główny cel marketinowy na rok 2009; 29 proc. zaś jest zainteresowanych głównie pozyskiwaniem leadów; 13 proc. wskazuje na utrzymanie dotychczasowych klientów jako swój główny cel (w zeszłorocznym badaniu uznało to za priorytetowe zadanie jedynie 5 % respondentów).
Podczas gdy wydatki na promocję przesuwane w stronę działań marketing online, tradycyjne dla branż przemysłowych nakłady na targi i druk notują spadki. Jak wynika z badania, 3 na 4 najpopularniejsze kanały marketingowe wykorzystywane do generowania lidów znajdują się online, a są to: pozycjonowanie, katalogi, strony internetowe, e-mail marketing. To również narzędzia, które marketerzy planują użyć w tym roku.
Co więcej, odsetek respondentów, którzy przesunęli zasoby budżetowe na taktyki marketingu online zwiększył się w ciągu ostatniego roku. Niemal połowa (48 proc.) respondentów wskazuje, że marketing online stanowi większą część budżetów w 2009 niż w 2008 roku. Niemal 1/3 twierdzi, że wyda więcej niż 50 proc. budżetu promocyjnego na marketing online. Jednocześnie 30 proc. respondentów obniża nakłady na targi a 28 proc. obniża wydatki na różnego rodzaju druki reklamowe.
Działy marketingu w branżach przemysłu raportują następujące działania na 2009 rok: – 63 proc. marketerów przemysłowych będzie przyglądała się i oceniała wyniki swoich programów marketingowych oraz podejmie kroki, aby wyeliminować te działania marketingowe, które nie przynoszą korzyści, – 43 proc. marketerów zwiększy wysiłki aby sięgnąć po nowe działy przemysłu – 88 proc. wyda tyle samo lub więcej na marketing online w 2009 roku w porównaniu z wydatkami na 2008 rok.
O badaniu: Badanie zostało przeprowadzone przez GlobalSpec – wyszukiwarkę i bazę wiedzy poświęconą przemysłowi. Czwarte roczne badanie zostało przeprowadzone wśród amerykańskich marketerów, szefów działów sprzedaży oraz managerów z sektorów przemysłowych. Wśród 555 badanych, 66 proc. piastuje stanowiska zarządzające w sprzedaży lub marketingu, 12 proc. wskazuje na stanowiska dyrektorskie. Badani reprezentują przedsiębiorstwa różnych wielkości oraz budżety marketingowe sięgające 1 mln. dolarów.
Co to jest lead? W reklamie internetowej lead to sformułowanie pochodzące od modelu rozliczania „Cost per Lead” (lub „Pay per Lead”). Rozliczanie „za lead” polega na tym, że reklamodawca nie płaci za promocję (np. za 10000 broszur, 200 billboardów czy 30 sek. spot telewizyjny) ale za efekt, jaki przyniesie promocja. Lead to pozyskanie jednego klienta, przy czym każda firma określa „pozyskanie klienta” w różnych kategoriach. Leadem może więc być wejście klienta na stronę internetową, wypełnienie formularza, wykonanie telefonu do konsultanta lub zakupienie produktu.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: