Ikona 02:00 min Ikona Sunrise System 18.06.2009

Inteligentne wyszukiwarki i semantyczne pozycjonowanie?

Obserwując powstawanie nowych i odświeżanie starych wyszukiwarek, mających pokonać Google, mamy prawo oczekiwać, że ten swoisty „wyścig zbrojeń” przyniesie, jak to w wojnie konkurencyjnej bywa, korzyści dla użytkowników. Ciągle jednak nie ma niezawodnej metody wyszukiwania w oparciu o zapytania mające strukturę zbliżoną do pytania w języku naturalnym.

 

Semantyka

 

Wyszukiwarka semantyczna, przynosząca odpowiedzi na takie pytania, to jednak stosunkowo stały cel na horyzoncie nowych rozwiązań i najrealniejsza wersja tak zwanej sztucznej inteligencji.

Roboty sieciowe mają po prostu „rozumieć”, o co pytamy, a nie jedynie podsuwać listę wyników uszeregowanych według statystycznej częstotliwości występowania określonego zapytania, będącego krótkim, ogólnym i przeważnie odrzeczownikowym słowem czy równoważnikiem zdania. Ma to oczywiście bezpośrednie przełożenie na pozycjonowanie i metody stosowane w optymalizacji stron internetowych.

Tim Berners-Lee, ojciec technologii WWW i twórca konsorcjum W3C (standaryzującego sposób tworzenia stron internetowych pod kątem ich uniwersalności i dostępności dla każdego użytkownika), już w 1999r. mówił o sieciach semantycznych. Dziś zaczynają być tworzone zasady takiego pisania stron internetowych, by łatwo było powiązać je w sieci semantyczne. Czy więc rewolucja również w pozycjonowaniu jest blisko?

Uogólniając: inteligentne strony powinny być budowane na znacznikach XML, a możliwa do zastosowania metodologia to na przykład NLU (przetwarzanie języka naturalnego), polegająca na rozszerzaniu stron opartych na (X)HTML o tzw. metadane, albo rozwijanie specyfikacji RDF czy wykorzystanie technologii OWL i SPARQL.

Istota rzeczy polega na tym, że  wyszukiwanie semantyczne oparte byłoby na stronach pisanych czy mocno optymalizowanych pod kątem semantycznych wyszukiwarek. Superinteligentna wyszukiwarka nie zadziała, jeśli nie będzie mogła czerpać z właściwie zbudowanych i powiązanych stron www.

 

Rewolucja w pozycjonowaniu i wyszukiwaniu?

 

Sceptycy podkreślają, że idziemy raczej w stronę automatyzacji tworzenia stron, więc konieczność manualnego tworzenia kodu brzmi mało realnie. Z drugiej jednak strony, potrzeby użytkowników mogą ukierunkować się na tego typu sposób wyszukiwania: na maksymalną dokładność, precyzję, adekwatność.

Źródło: CHIP

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:25 min 29.06.2009 Powszechnie wykorzystywany atrybut "nofollow" mógł dotychczas ułatwiać manipulowanie linkami w celu sztucznego podwyższania pozycji stron internetowych w wynikach wyszukiwania. W końcu wyszukiwarka Google powiedziała "dość!" i zmieniła w ostatnim czasie sposób indeksowania tego atrybutu, co mogło spowodować obserwowane w ostatnim czasie zmiany rankingu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:15 min 30.07.2009 Czy Google może czuć się zagrożony? No cóż, z całą pewnością od momentu podpisania umowy Microsoftu z Yahoo na pewno nie może spać całkowicie spokojnie. Oczywiście nie jest do końca pewne jakich zmian możemy się spodziewać w związku ze współpracą tych dwóch gigantów. Natomiast jest to sygnał, że istnieje również świat poza Google i branże SEO/SEM muszą cały czas trzymać rękę na pulsie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:00 min 16.06.2009 Po (nie bójmy się tego słowa) porażce, jaką poniosła wyszukiwarka Windows Live Search, Microsoft przedstawił zupełnie nowy projekt. Bing, bo tak nazywa się nowe dziecko konkurenta Google, został zaprezentowany światu 3 czerwca. Czy jest rewolucja? Czy może będzie ewolucja? A może bezczelne kopiowanie pomysłów Google i naśladowanie jego zmian? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700