Prześwietlenie zachowań internautów w 2008 roku pozwala wnioskować, że ich postawy konsumenckie stają się coraz dojrzalsze.
Z badań Hitwise na przykład dowiadujemy się m.in., że coraz więcej zapytań do wyszukiwarki to już pytania złożone, trzy- i więcej wyrazowe. Rozbudowane zapytania wpisuje już 55% użytkowników. Oznacza to, że internauci mają coraz większą świadomość mechanizmów działania wyszukiwarek. Wiedzą na przykład, że po wpisaniu zbyt ogólnego pytania uzyskają szerokie spektrum zróżnicowanych wyników, spośród których tak czy inaczej trzeba odfiltrować te nieużyteczne dla danego zapytania.
W porównaniu z 2007 rokiem w 2008 istotnie zmieniły się także akcenty w budżetach marketingowych: wydatki na reklamę w wyszukiwarkach wzrosły o 84%. Co ważne, SEO i SEM zyskują rosnącą popularność wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Powód jest dość oczywisty – pozycjonowanie i kampanie linków sponsorowanych są reklamą płatną za zdefiniowany efekt, a koszt niejednej długofalowej strategii jest znacznie niższy niż pojedyncza, niemierzalna co do efektu reklama tradycyjna.
Cele reklamy w wyszukiwarkach różnicują się w sposób dość przewidywalny: chodzi o sprzedaż, budowanie wizerunku i świadomości marki, ułatwienie dystrybucji, finalizację transakcji z potencjalnym, już skłonnym do zakupu klientom. Wszystkie te cele można zrealizować w jeden sposób – reklamując się w wyszukiwarkach.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: