Stare powiedzenie mówi, że nieszczęścia chodzą parami … i sprawdza się to w przypadku, gdy strona internetowa ma swoją „parę”, czyli serwis bliźniaczy. Jeżeli dwie różne witryny, posiadające odmienne nazwy i domeny, mają identyczną zawartość tekstową, to mówimy o serwisie bliźniaczym. Jego istnienie jest zagrożeniem dla serwisu, który chcemy wypozycjonować, ponieważ dublowanie treści czy wyrażeń w takim samym kontekście słownym jest traktowane jako nieuczciwa zagrywka mająca na celu namnożenie treści.
Skutki serwisów bliźniaczych
Skutek jest tutaj odwrotny od zamierzonego. Robot indeksujący strony po zarejestrowaniu bliźniaka – i podwojonej treści witryny, tzw. double content – nie ceni strony pierwotnej. Karą jest nałożenie filtra, co oznacza spadek pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania. Boli? I to bardzo. Dlatego tak, jak w dobrym wypracowaniu, tak i w komponowaniu tekstowej zawartości strony www należy unikać nadmiernych powtórzeń. Skoro już inwestujemy w stronę, jej pozycjonowanie i promocję w wyszukiwarkach, warto wysilić się na oryginalność.