Sztuką reklamy jest mówić prawdę tak, by odbiorca skupił się na pozytywnych elementach przekazu – w kampanii AdWords jest naprawdę sporo możliwości umiejętnego akcentowania mocnych stron … mocnej strony.
Jeżeli wabimy klienta korzyścią cenową – promocją, rabatem – musi to mieś oczywiście pokrycie w rzeczywistości. By internauta był o tym przekonany, klikając najwyżej dwukrotnie powinien zostać przekierowany na stronę mówiącą o takiej promocji. Im więcej klikania, tym mniej zainteresowania!
Co do samej grafiki, trzeba przyjrzeć się, jaki ma ona format, rozmiar i ile waży. Statyczne (nieanimowane) reklamy graficzne powinny mieć format .JPEG, .PNG lub .GIF. Każdy z plików graficznych musi mieć rozmiar nie większy niż 50 KB. Ponieważ reklamy graficzne muszą być ściśle dopasowane do stron partnerskich Google, zaleca się następujące wymiary dla poszczególnych formatów:
* Baner: 468 x 60 * Kwadrat: 250 x 250 * Mały kwadrat: 200 x 200 * Długi baner: 728 x 90. * Średni prostokąt: 300 x 250. * Duży prostokąt: 336 x 280. * Wieżowiec: 120 x 600. * Szeroki wieżowiec: 160 x 600.
By wymogi odnośnie rozmiarów nie zaburzyły proporcji grafik, można przesyłać je do akceptacji w następujących wymiarach każda zmiana wynosi 11 lub 22 piksele w stosunku do standardu):
* Baner: 468 x 49. * Kwadrat: 250 x 239. * Mały kwadrat: 200 x 189. * Długi baner: 728 x 79. * Średni prostokąt: 300 x 239. * Duży prostokąt: 336 x 269. * Wieżowiec: 120 x 578. * Szeroki wieżowiec: 160 x 578.
Pozwala to zmieścić u dołu grafik adres URL reklamodawcy i link do Google.
Jeśli chodzi o animowane reklamy graficzne, muszą być przesyłane do akceptacji w pełnych rozmiarach standardowych formatów. Ważną sprawę jest dookreślenie w treści reklamy lokalizacji. W przypadku usług takich jak na przykład „noclegi” czy „wynajem pokoi”, konieczne jest doprecyzowanie, że chodzi o (na przykład) „noclegi w Bieszczadach” czy „wynajem mieszkań Wrocław”. Pozwoli to na wyświetlanie reklamy w odpowiednim kontekście – stanowi to przecież główną siłę takich reklam.
Wcześniejsze lekcje Szkółki omawiają zasady stosowania znaków towarowych oraz zakaz umieszczania pewnych treści (na przykład erotycznych). Ponadto nie wolno:
* symulować reklam tekstowych w grafikach; * podszywać się pod administratorów Sieci czy ostrzeżenia bądź komunikaty systemowe, nie może więc wyglądać jak okna dialogowe lub funkcje albo ostrzeżenia (na przykład o wirusie); * pochopnie stosować nazw własnych (nie wolno ich w ogóle stosować jako słów kluczowych); * stosować własnego paska użytkownika lub stopki obrazu; * być nazbyt kreatywnym w pisowni 😉 chodzi nie tylko o poprawną polszczyznę, lecz także niestosowanie symboli liczbowych w miejsce liter, jak to jest modne na przykład w języku angielskim (w końcu „tanie kurczaki hodowlane” brzmi mimo wszystko lepiej niż „tanie qrczaki hodowlane”); * stosować porównać z konkurencją bez rzetelnej argumentacji; * sugerować nieprawdziwych związków biznesowych (na przykład obiecywać, że reklamowany produkt jest „polecany przez Google”); * pisać o sobie w superlatywach bez uzasadnienia ( jeżeli „najlepszy proszek” – to dlaczego?).
Jak w każdej sztuce, tak i w sztuce reklamy liczy się adekwatność treści i formy. Grafika zgrana z tekstem to połowa sukcesu. Zobacz nasze Kampanie Google Ads.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: