Masz już witrynę. Dbasz o grafikę, aktualizację treści. Dbasz o promocję. Jak sprawdzić, czy internauci doceniają Twoją inwencję, czy wchodzą na stronę? Jak ocenić, na ile sprawdzają się linki sponsorowane? Na te i inne pytania ważne w zarządzaniu witryną www pomaga odpowiedzieć popularne narzędzie Google Analytics.
Szczegółowe raporty w łatwo obsługiwanych formatach są przydatne nie tylko webmasterom, specjalistom od SEO i SEM czy prezesom firm. Każdy, nawet osoba fizyczna, może dzięki Google Analytics przeanalizować, jak użytkownicy Sieci wchodzą w interakcję z jego stroną, jak jest odbierana.
Wnioski – że serwis działa efektywnie bądź niezadowalająco – to niezwykle cenna wskazówka, co robić dalej. Prowadzenie sklepu internetowego, prezentowanie własnej działalności poprzez stronę nie mogą obyć się bez realistycznego weryfikowania funkcjonalności stron. Działalność komercyjna, wizerunek, reputacja, reklama, promocja, marketing – wszystkim tym potrzebom Google Analytics dostarcza informacji warunkujących ich efektywność w Internecie:
W kwestiach technicznych Google Analytics pozwalają na monitorowanie miar e-commerce: przychodów, współczynników konwersji i współczynników zwrotu z inwestycji, a także ustalanie zmiennych dotyczących segmentów użytkowników.
Popularną opcją jest Przegląd źródeł odwiedzin, dzięki której można sprawdzić:
Jak zainstalować narzędzie na własny użytek? Należy wpisać kod śledzenia GATC w HTML-owym kodzie strony. Miejsce wpisania kodu jest zależne od tego, jak zaawansowane narzędzie chcemy wykorzystać. W tym na pewno pomoże specjalista kampanii Google Ads.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: