Bez względu na to, z jakiej wyszukiwarki korzystamy, wyrażenia kluczowe wpisywane w okno wyszukiwarki, nasz indywidualny, subiektywny wybór, to klucz do informacji. I do kieszeni klienta. Dla firm, chcących zyskać klientów za pomocą Internetu, największym problemem jest to, aby rozgryźć użytkownika i odgadnąć, jakie wyrażenia związane z jego branżą będzie wpisywał. Pracownicy Sunrise System o wyrażeniach kluczowych wiedzą już niemal wszystko. Możemy zatem podpowiedzieć, jak ustalać liczbę i formę wyrażeń.
Nasze rozważania należałoby zacząć od omówienia trendów panujących w Sieci. Obecnie zauważa się stały spadek popularności jednowyrazowych wyrażeń kluczowych. Internauci mają świadomość tego, jak wiele milionów stron jest zaindeksowanych w Internecie i szukając konkretnych informacji, precyzują swoje hasła. Dlaczego tak się dzieje? Jest to wynik wcześniejszych doświadczeń. Dla przykładu wejdę w rolę wojowniczej poszukiwaczki, która eksploruje sieć posługując się wyrażeniem „piła” . Od pewnego czasu interesuje mnie stolarka i zamierzam zaopatrzyć się w niezbędny sprzęt. Rozpoczynam szperanie w Sieci za pomocą wyszukiwarki. Najlogiczniejsze jest, że po pierwsze do okna trafia hasło „piła”. Odnalazłam pokaźną liczbę wyników, jednak… czy miasto Piła ma coś wspólnego ze stolarką… i czy „Piła III” to edukacyjny film dla osób takich jak ja? Oczywiście, że nie. Wniosek- błędne hasło. Pierwszy błąd to sprecyzowanie narzędzia w liczbie pojedynczej. Tak więc piły. Wynik okazał się zadowalający! Rozejrzałam się po kilkunastu stronach i z pewnością odnalazłam to, czego szukałam- piłę tarczową. Ucząc się na błędach, wpisuję „piły tarczowe” i w tym momencie mam pewność, że w wynikach znajdują się firmy mające najlepsze w świecie piły tarczowe. Dopiero teraz mogę przebierać w ofertach. Oczywiście mój zapał gaśnie przy kolejnych odsłonach, poza tym, im dalej, tym gorsze piły tarczowe, prawda? Dlatego zamówiłam piłę z firmy będącej na pierwszej stronie wyników. Jako laik nie jestem w stanie powiedzieć, czy ta firma jest najlepsza, ale jej pozycja mówi sama za siebie więc uważam, że mogę jej zaufać. Dumna z dobrego zakupu i zmęczona poszukiwaniami, które de facto trwały 3 minuty, wyłączam komputer.
Powyższe studium psychologiczne służy zobrazowaniu tego, jak możemy sprecyzować podstawowe zasady ustalania wyrażeń kluczowych dla swojej branży: – powinny występować w liczbie mnogiej – użytkownicy kilkakrotnie częściej wpisują formy l.mn.; – być sprecyzowane – szukając najlepszego produktu z danej branży, zawężamy swoje poszukiwania do tego jedynego produktu, usługi, informacji, która nas interesuje; – bezpośrednio związane z branżą – nie warto pozycjonować się na coś, co nie do końca znajduje się w naszej ofercie, użytkownik i tak zrezygnuje z poszukiwań; – nie mogą być ogólnikowe – wyrażenia ogólne tracą na wartości; – wyrażenia prestiżowe, ogólne, warto wyposażać w miasto np. meble Gdańsk – użytkownicy, często szukają najbliższej lokalizacji; – skuteczna kampania do min. 5 wyrażeń – im więcej wyrażeń, tym większa szansa na to, aby być zauważonym przez internautów Czasy szybkiego wzrostu roli informacji i łatwość w dotarciu do nich to priorytet. Warto zatem zwrócić uwagę na oszczędność czasu, jaką daje precyzja w doborze wyrażeń wpisywanych do wyszukiwarki – zamiast wertować kilkanaście zakładek wyników, to, co nas interesuje, mamy od razu na pierwszej. Zamiast dalekiej pozycji na wyrażenie prestiżowe, bądźmy liderem dokładnie w tym, w czym faktycznie się specjalizujemy. Wyrażenia kluczowe są naszym wkładem w pozycjonowanie. Przemyślmy każde słowo. W doborze wyrażeń kluczowych pomocne może okazać się narzędzie Google, które znaleźć można pod adresem: https://adwords.google.com/KeywordPlanner. Dobre wyrażenia to kwestia chwili i połowa sukcesu. Reszta – to praca pozycjonerskich mróweczek;-)
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: