Komu nie jest przydatna reklama w Internecie? Temu, kto jest zadowolony z reklamy w radiu, telewizji, w prasie i na billboardach, kto ma nadmiar klientów i zysków z prowadzonej działalności. Kto uważa promowanie siebie za celowe, odkrywa, że reklama idealna, czyli widoczna, nie przeoczona i skuteczna, to reklama właśnie w Internecie.
Najwięcej efektów daje umiejętne połączenie kampanii linków sponsorowanych i pozycjonowania w wyszukiwarkach. Zaletą łączącą obie formy promocji jest to, że promowana strona pojawia się niejako na życzenie internauty i odbierana jest jako odpowiedź na jego własne zapytanie. Pozycjonowanie to nic innego jak umieszczenie naszej strony w czołówce naturalnych wyników wyszukiwania, a linki sponsorowane – odnośniki do naszej strony umieszczone obok tych wyników w najwidoczniejszym miejscu w wyszukiwarce. Te metody reklamy w Internecie uzupełniają się, wzmacniając efekt reklamowy. Zaistnienie w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania dzięki pozycjonowaniu to szereg korzyści. Przede wszystkim to reklama, która nie wygląda na reklamę – strona pojawia się na życzenie internauty – kojarzona jest więc pozytywnie i budzi zaufanie. Umożliwia to efektywne pozyskiwanie nowych Klientów – strona pojawia się jako odpowiedź na potrzebę.
Pozycjonowanie jest reklamą ekonomiczną – opłaty uzależnione są wyłącznie od efektów – kampania nie generuje kosztów dopóki nie będzie owocna (strona nie pojawi się w pierwszej dziesiątce). Skuteczne konkurowanie z liderami rynku – obecność wśród liderów branżowych i możliwość konkurowania na zagranicznych rynkach daje siłę przebicia, jakiej nie oferuje reklama standardowa. Dodatkowo strona zyskuje lepszy wygląd – optymalizacja pod wyszukiwarkę to usunięcie błędów i braków technicznych i merytorycznych oraz profesjonalne opracowanie tekstów. Linki sponsorowane – dzięki strategicznemu umiejscowieniu tuż obok wyników wyszukiwania na konkretne zapytanie- pomagają wypozycjonowanej stronie budować wizerunek silnej – bo zawsze i wszędzie widocznej – prestiżowej i konkurencyjnej marki. Link sponsorowany nie jest przy tym odróżniany od wyników naturalnych. Jego zaletą jest skierowanie do określonego grona odbiorców, a więc pozyskanie sprofilowanych Klientów. Wyświetlanie reklam można ograniczyć do konkretnego okresu w roku lub wyświetlać ją wśród użytkowników z konkretnego obszaru, województwa lub regionu . Jeżeli zależy nam na szerokim gronie odbiorców – linki dają też możliwość reklamy szerokokontekstowej – w każdym miejscu na świecie. Kampania jest dobrze dopasowana do potrzeb reklamodawcy – można ją modyfikować – dodawać lub zmieniać wyrażenia zależnie od oferty. Z perspektywy ekonomicznej jest to forma promocji równie opłacalna, co pozycjonowanie: opłaty tylko za wejścia na stronę oznaczają optymalny stosunek ceny do osiąganych wyników. Widoczność bez nachalności, skuteczność za rozsądną cenę – pozycjonowanie wraz z kampanią linków sponsorowanych to gwarancja mocnego wbicia się w świadomość rynkową, to odpowiedź zarówno na potrzeby przedsiębiorcy, jak i internauty.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: