Ikona 01:40 min Ikona Sunrise System 17.03.2008

Wybór dopasowania wyrażenia kluczowego

Tworząc reklamę, masz możliwość kontroli poziomu dopasowania wyrażenia kluczowego. Wyróżniamy, zaczynając od najbardziej zawężonej opcji, dopasowania:

  1. ścisłe
  2. wykluczające
  3. do wyrażenia
  4. przybliżone

Google AdWords posiada również bardziej złożoną formę dopasowania – wbudowaną. Ze względu na konieczność szerszego jej omówienia, przedstawię tę opcję dokładnie przy okazji kolejnych lekcji.

 

Dopasowanie przybliżone

 

Dopasowanie przybliżone to ustawienie, które powoduje wyświetlanie reklam na wszystkie możliwe wyrażenia, będące synonimami lub podobne do wyrażenia kluczowego. Tego typu dopasowanie umożliwia dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. Np. ustalenie wyrażenia sap w dopasowaniu przybliżonym sprawia, że reklama będzie emitowana przy wpisaniu m.in. “kariera sap”, “praca z sap’em” czy “erp”.

Wybór dopasowania w przybliżeniu powoduje, że reklama wyświetlana jest w przypadku wpisania preferowanej frazy wraz z innymi wyrazami. Aby zaznaczyć swój wybór, na koncie Google AdWords wybrane wyrażenie bierzemy w cudzysłów. I tak, przy wyrażeniu kluczowym “apteka internetowa” link sponsorowany pojawi się na wyrażenia m.in. “tania apteka internetowa”, “apteka internetowa zielarstwo” itp.

Wykorzystując dopasowanie wykluczające uniemożliwiamy emisję reklamy na wyrażenia zawierające słowa niezwiązane z promowanym produktem lub usługą. Aby zaznaczyć w AdWords wyrażenie wykluczające przed frazą umieszczamy znak „-„. Zatem, jeśli chcemy reklamować usługi związane z pracami programistycznymi, trafnymi słowami wykluczającym będą -darmowe, -bezpłatne itd.

Największą precyzję kierowania reklamy do klientów potencjalnych daje dopasowanie ścisłe. Wybór tej formy daje pewność, że link sponsorowany pojawi się tylko i wyłącznie na daną frazę kluczową. Wyrażenie w dopasowaniu ścisłym bierzemy w nawias kwadratowy „[]”. Dla przykładu: reklamując [obrazy olejne] reklama pojawi pojawi się tylko po wpisaniu wyrażenia „obrazy olejne”.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:35 min 14.04.2008 Kto myślał, że pozostaje w sieci anonimowy i jest nie do namierzenia, tkwi w ogromnym błędzie. Google ma bowiem kilka sprawdzonych sposobów, by ustalić lokalizację danego użytkownika – na podstawie domeny, adresu IP, analizy zapytania, a także ustawienia języka. Dzięki temu można zlokalizować pożądanych przez reklamodawcę użytkowników i zdecydować o wyświetlaniu reklam niektórym z nich. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 01:40 min 12.05.2008 W każdej kampanii kluczową rolę odgrywa monitorowanie jej przebiegu oraz analizowanie efektów. Pozwoli to ocenić skuteczność prowadzonych działań oraz wprowadzić ewentualne zmiany. AdWords daje w tym zakresie wiele możliwości raportowania – statystyki skuteczności słowa kluczowego, adresu URL, typu reklamy, kampanii, zasięgu, częstotliwości i znacznie więcej! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 01:25 min 19.05.2008 Przemyślana strategia - to słowo-klucz we wszelkiego rodzaju kampaniach reklamowych. Zanim podejmiemy jakiekolwiek działania, musimy się dokładnie zastanowić nad tym, co, komu i w jakim celu chcemy przekazać. Następnym krokiem będzie dopasowanie przekazu do celu oraz grupy odbiorców. Proste i logiczne, prawda? W artykule wyjaśniamy, jak to wygląda w kampanii AdWords. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700