Sunrise System jako ekspert w branży SEO ma wiedzę w zakresie znacznie szerszym niż tylko nasz lokalny, krajowy. Jeśli chodzi o pozycjonowanie, Niemcy i inne kraje Europy są dla nas równie osiągalne, co Polska. Tak samo, jak w przypadku Polski, SEO za granicą jest procesem długofalowym. Uzyskanie pożądanych efektów w mgnieniu oka nie jest możliwe niezależnie od miejsca na świecie, zawsze trzeba uzbroić się w cierpliwość, aby potem móc świętować sukces.
Natomiast krok po kroku, działanie za działaniem, wspólnymi siłami jesteśmy w stanie wypracować zwiększoną widoczność witryny w wynikach wyszukiwania Google. Dlaczego Google? Jest to nie tylko najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce, ale i u naszych sąsiadów. Algorytmy wyszukiwarki Google pozostają te same i działają całkiem podobnie, mimo że rynek jest tam zupełnie inny, a użytkownicy nieco się różnią (zupełnie jak wyszukiwane przez nich frazy kluczowe). A my znamy je bardzo dobrze i wiemy, jak się z nimi obchodzić, aby wycisnąć z nich jak najwięcej!
Sprawdzimy Twoją stronę WWW i przygotujemy dla Ciebie ofertę.
Bezpłatna wycenaKonieczne jest przeprowadzenie szeregu różnych analiz – zarówno branżowych (dotyczących dziedziny, w której Ty działasz i chcesz się promować), jak i stricte technicznych, dlatego warto powierzyć to zadanie profesjonalistom. Samodzielne pozycjonowanie strony na Niemcy może okazać się bowiem kłopotliwe dla osób nieprzebywających na terenie tego kraju, nieznających tamtejszego rynku i/lub nieznających języka. I oczywiście dla tych, którzy nie są zaprzyjaźnieni z SEO. Na szczęście – my owszem!
Zanim wejdziemy pewnym krokiem na nieznany grunt, musimy najpierw go zbadać. Dlatego podstawą do naszych działań dotyczących pozycjonowania w Niemczech jest SEO audyt, a w nim zawiera się analiza specyfiki rynku oraz konkurencji. Dzięki audytowi weryfikujemy, czy pozycjonowanie Twojej strony w Niemczech jest opłacalne i ma sens. Krótko mówiąc, taki audyt tworzy podwaliny pod kompleksową strategię SEO. Oto czym się zajmujemy w jego ramach:
Wyników wyszukiwania oczywiście nie uzyskasz bez wpisania zapytania w wyszukiwarkę. Dlatego kompleksowa analiza słów kluczowych na niemieckim rynku dla Twojej branży to bardzo ważny krok w pozycjonowaniu strony. Kolejnym jest wybór odpowiednich fraz dla Twojej strony.
Korzystamy z narzędzi od Google, takich jak Google Search Console, Google Analytics, Google Trends oraz wielu innych. Sprawdzamy, jakich słów kluczowych wyszukują użytkownicy i wybieramy te, na które Twoja strona ma największe szanse się wypozycjonować.
Wbrew pozorom, nie jest to takie proste. Nie możemy tutaj po prostu wybrać tych samych fraz, z których korzystamy w Polsce, ponieważ niemieckie trendy nie są takie same, jak polskie. Nasi sąsiedzi najchętniej korzystają z zapytań typu long-tail, składających się z wielu słów i rozbudowanych określeń konkretnej rzeczy. Język niemiecki w końcu słynie z długich wieloczłonowych wyrazów.
Nie możemy dosłownie tłumaczyć polskich słów kluczowych, bo moglibyśmy popełnić poważne językowe faux pas. Znajomość języka oraz umiejętność wyszukiwania niemieckich trendów są zatem niezbędne.
Warunkiem koniecznym do promowania witryny na rynku niemieckojęzycznym to posiadanie strony w języku niemieckim. Cała treść, niezależnie od typu podstrony, musi mieć swoją odpowiednią wersję językową przedstawioną w formie niebudzącej wątpliwości pod kątem jakości – należy zatem unikać kalek 1:1 – ani algorytmy Google tego nie zaakceptują, ani niemieccy użytkownicy.
Podczas naszych działań, wykonamy różne prace, które również wymagają zgodności językowej. To elementy takie, jak: profil linkowy, modyfikacja tagów meta title i meta description, content marketing i wiele innych. Jak widzisz, pozycjonowanie strony w Niemczech i każdym innym kraju na świecie to ogrom działań!
Czy polskie produkty mają mniejsze szanse na wybicie się niż niemieckie? Dane pokazują, że absolutnie nie; w Google.de chętnie wyszukiwane są polskie produkty oraz usługi. Nic dziwnego, po pierwsze, u zachodnich sąsiadów znajduje się dużo naszych rodaków – imigrantów. Po drugie, wiele polskich towarów jest po prostu świetnej jakości. Po trzecie, przeliczając cenę w złotówkach na walutę euro – towary te są korzystne cenowo, więc chętnie są sprowadzane za granicę.
Przykładowe frazy, które wpisują niemieccy użytkownicy w Google.de wraz z ich wyszukiwalnością w ostatnim miesiącu:
Fraza | Prognozowana miesięczna liczba zapytań wg Planera Słów Kluczowych |
---|---|
Holzfenster aus Polen (okna drewniane z Polski) | 590 |
Polnische Fenster (polskie okna) | 880 |
Möbel aus Polen (meble z Polski) | 2 400 |
Zäune aus Polen (ogrodzenia z Polski) | 12 100 |
Powyższe słowa kluczowe są związane z branżą budowlaną, natomiast to jedynie przykład. Przedstawiciel każdej branży w mniejszym lub większym stopniu ma szansę zaistnieć w niemieckiej wyszukiwarce – zgłoś się do nas, a my ocenimy Twoje realne szanse fachowym okiem i pomożemy Ci sięgnąć najwyżej, jak się da.
Skorzystaj z naszego autorskiego narzędzia, uzyskasz informacje w niecałą minutę!
KontaktCo kryje za sobą to tajemnicze słowo? To nazwa dokumentu, którego obowiązek posiadania wynika z niemieckiej ustawy o mediach telekomunikacyjnych, czyli Telemediengesetz (TMG), oraz umowy państwowej, która dotyczy działalności nadawczej, czyli Rundfunkstaatsvertrag (RStV). Według nich, każdy operator strony internetowej publikujący treści w języku niemieckim, świadczący jakiekolwiek usługi na tamtejszym rynku lub prowadzący sprzedaż ma obowiązek umieścić na niej Impressum. To podstrona z dokumentem umożliwiającym identyfikację usługodawcy. Zawiera na przykład adres rejestrowy. Impressum dotyczy zarówno sklepów internetowych, jak i hostingów, a także wydawców treści.
Przyjmujemy zlecenia pozycjonowania również w innych krajach niemieckojęzycznych (w których ten język jest urzędowym), takich jak Austria i Szwajcaria. Tam Google także jest najbardziej popularną i najczęściej wybieraną wyszukiwarką, dlatego bazując na naszej znajomości algorytmów oraz doświadczeniu w pozycjonowaniu stron, jesteśmy w stanie działać tam tak samo efektywnie, jak w Polsce. Jak już wspomnieliśmy, algorytmy Google są na tyle uniwersalne, że ich działanie jest zbliżone w każdym miejscu na świecie.
Wyzwaniem jest natomiast:
W Szwajcarii domeny posiadają rozszerzenie .ch. Warto stworzyć dobry link building w oparciu o linki właśnie z tym rozszerzeniem.
Jeśli chodzi o SEO w Szwajcarii, kwestia języka może być odrobinę problematyczna. Z jednej strony mamy bowiem popularny język niemiecki jako urzędowy, natomiast obok niego stoją: włoski, francuski i romansz. Co więcej, Szwajcaria dzieli się na 26 kantonów, a w każdym z nich dominują inne dialekty. Jeśli planujesz wypozycjonować stronę w konkretnych kantonach, znajomość dialektu/skorzystanie z pomocy tłumaczy będzie niezbędne. Nazwa Twojej usługi czy produktów w jednym ze szwajcarskich dialektów może trochę różnić się od tej w języku niemieckim.
Rozszerzeniem austrackich domen jest at. i dla osiągnięcia najlepszych efektów pozycjonowania należy posiadać domenę właśnie z takim rozszerzeniem. Niemniej, domeny z rozszerzeniem .de także są darzone zaufaniem przez Austriaków. Należy również zwrócić uwagę na język treści, ponieważ kwestia ta może nie być tak oczywista, jak by się wydawało. W Austrii obowiązuje bowiem język niemiecki, ale obywatele kraju mogą posługiwać się jego różnymi dialektami, na przykład odmianą Österreichisch (potocznie).
Dlatego tak ważne jest, aby przygotowaniem treści na stronę austriacką zajęli się specjaliści, którzy potrafią posługiwać się tamtejszym językiem. Innym istotnym elementem pozycjonowania strony w Austrii, oprócz przygotowania odpowiednich treści, jest również stworzenie profilu linkowego.
Rozwiązaniem, które jest niezbędne w pozycjonowaniu zagranicznym, jest posiadanie domeny w rozszerzeniu danego kraju. W Niemczech będzie to .de. Analogicznie, w Austrii .at, w Szwajcarii .ch. Pozostanie przy rozszerzeniu .pl, szansa na wybicie się w wynikach wyszukiwania zdecydowanie maleje. Trzeba pomyśleć również o dodaniu nowych podstron, jeśli konkurencja ma takie, których Tobie brakuje.
Czy musisz wykupić hosting za granicą? Nie jest to działanie absolutnie obowiązkowe, natomiast wysoce wskazane, ze względu na szybsze ładowanie zasobów. Wynika to z krótszej drogi, jaką przechodzić będą dane, aby mogły dotrzeć do lokalnych użytkowników.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: