Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

Ikona

Co to jest Facebook? Definicja

Facebook to amerykańska firma założona w 2004 roku przez Marka Zuckerberga. Portal społecznościowy umożliwia użytkownikom zakładanie profili, dodawanie znajomych, udostępnianie zdjęć i multimediów oraz prowadzenie konwersacji. Facebook odgrywa kluczową rolę w marketingu cyfrowym, oferując zaawansowane narzędzia reklamowe i analityczne. W 2012 roku firma zadebiutowała na giełdzie NASDAQ.

 

Funkcje reklamowe Facebooka

Facebook oferuje różnorodne formaty reklamowe, takie jak reklamy wideo, karuzele, reklamy dynamiczne i kolekcje. Reklamodawcy mogą targetować audytoria na podstawie demografii, zachowań użytkowników oraz zainteresowań. Narzędzie Facebook Ads Manager umożliwia tworzenie, zarządzanie oraz monitorowanie kampanii reklamowych.

 

Demografia użytkowników Facebooka

W 2020 roku większość użytkowników Facebooka pochodziła z Azji (1.196 mld) oraz Europy (419 mln). Największą grupę demograficzną stanowili użytkownicy w przedziale wiekowym od 18 do 34 lat. 55% użytkowników to kobiety, a 45% to mężczyźni. Serwis był wówczas dostępny w ponad 100 językach, co czyni go jednym z najbardziej zróżnicowanych demograficznie portalów społecznościowych na świecie. Liczby te jednak wciąż się zmieniają.

 

Jak działa algorytm Facebooka?

Algorytm Facebooka decyduje o tym, jakie treści są wyświetlane użytkownikom w ich news feedzie. Algorytm bierze pod uwagę takie czynniki jak zaangażowanie (lajki, komentarze), czas spędzony na oglądaniu postu oraz typy treści, z którymi użytkownik wchodzi w interakcje. Priorytet mają treści od znajomych i rodzin oraz posty generujące duże zaangażowanie. Wprowadzane zmiany mają na celu zwiększenie wartości społecznej interakcji.

 

Jak wygląda analiza i raportowanie?

Facebook zapewnia zaawansowane narzędzia analityczne umożliwiające monitorowanie skuteczności kampanii reklamowych. Raporty z Facebook Ad Insights zawierają informacje na temat zasięgu, liczby kliknięć, wskaźników konwersji oraz kosztów kampanii. Dane mogą być filtrowane według różnych kryteriów, co ułatwia analizowanie konkretnych grup docelowych. Analityka umożliwia dostosowanie strategii marketingowych i optymalizację budżetów reklamowych.

 

Zapisz się do newslettera

E-book dostaniesz w prezencie!

Zarabiaj więcej dzięki marketingowi internetowemu. Porozmawiajmy!
Zamów bezpłatną konsultację
Ikona Ikona Ikona

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700