Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

Ikona

Co to jest Digitalizacja? Definicja

Digitalizacja to proces przekształcania analogowych danych na formę cyfrową. Najpopularniejsze metody obejmują skanowanie dokumentów papierowych oraz konwersję analogowych sygnałów dźwiękowych na formaty cyfrowe, np. MP3. W kontekście marketingu, digitalizacja pomaga w zarządzaniu danymi klientów w bardziej efektywny sposób przez ich przechowywanie w bazach danych. Dzięki temu możliwa jest szybsza analiza i przetwarzanie informacji. Digitalizacja za pomocą OCR pozwala na szybkie przetwarzanie tekstów drukowanych na dane elektroniczne, ułatwiając ich edycję i wyszukiwanie, co przyczynia się do wydajniejszej pracy z dokumentami.

Historia 

Pierwsze próby digitalizacji sięgają lat 60. XX wieku, kiedy to rozwijano komputery głównie na potrzeby wojska i nauki. Przełomowym momentem było wprowadzenie pliku MP3 w 1993 roku, co zrewolucjonizowało rynek muzyki. W marketingu, digitalizacja danych przyspieszyła w latach 90., wraz z rozwojem Internetu. W 2000 roku pojawiły się pierwsze oprogramowania CRM, co pozwoliło firmom lepiej zarządzać relacjami z klientami.

 

Zastosowanie digitalizacji w marketingu

Digitalizacja odgrywa kluczową rolę w nowoczesnym marketingu. Przełomowym narzędziem stały się systemy do zarządzania relacjami z klientami (CRM). Digitalizacja umożliwia też tworzenie szczegółowych profili klientów, co wspiera personalizowane kampanie marketingowe. Marketing automation pozwala na bardziej efektywne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Przykładem jest automatyczna segmentacja odbiorców i kierowanie do nich spersonalizowanych wiadomości e-mail.

 

Jakie są korzyści?

Digitalizacja przynosi wiele zalet. Po pierwsze, usprawnia zarządzanie danymi, umożliwiając szybsze i precyzyjniejsze analizy. Po drugie, pozwala na lepsze zabezpieczenie danych. W kontekście marketingu, digitalizacja prowadzi do większej efektywności kampanii, precyzyjniejszego targetowania i personalizacji ofert. Dodatkowo, redukuje koszty związane z tradycyjnymi metodami zarządzania danymi oraz ułatwia skalowalność operacji.

 

Zapisz się do newslettera

E-book dostaniesz w prezencie!

Zarabiaj więcej dzięki marketingowi internetowemu. Porozmawiajmy!
Zamów bezpłatną konsultację
Ikona Ikona Ikona

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700