Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!
Short tail (krótki ogon) odnosi się do krótkich i ogólnych fraz kluczowych używanych w marketingu internetowym. Zapytania z krótkim ogonem (zwane również fat head) charakteryzują się szerokim zasięgiem i dużą liczbą wyszukiwań.
Frazy short tail to zazwyczaj pojedyncze lub dwuwyrazowe zapytania, choć tak naprawdę nie ma ściśle określonej liczby słów definiującej ten rodzaj zapytań.
Frazy short tail są nazywane także głównymi, ogólnymi lub fat head.
Przykłady fraz short tail różnią się w zależności od branży, lecz łączy je ogólnikowy charakter oraz szerokie podejście do tematu. Mogą to być takie zapytania, jak:
Pozycjonowanie fraz short tail może być trudniejsze i obarczone większą konkurencją ze względu na ich ogólną popularność. Skuteczne pozycjonowanie na frazy ogólne wymaga przemyślanej strategii oraz znacznie większych nakładów czasu. Ze względu na ich szeroki zasięg mogą one jednak przyciągnąć duży ruch na stronę, co wprost przekłada się na widoczność Twojej oferty.
Short tail i long tail to dwa różne podejścia do optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Short tail stawia na bardzo szeroką grupę potencjalnych klientów, skupiając się na ogólnych zapytaniach o dużej konkurencji, które mogą jednak przynieść ogromną widoczność dla serwisu. Long tail to z kolei dokładne przeciwieństwo – w tym przypadku promowane są frazy niszowe, które znacznie precyzyjniej określają intencje użytkownika kosztem mniejszej popularności.
E-book dostaniesz w prezencie!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: