Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

Ikona

Co to jest kod weryfikacyjny Google?

Kod weryfikacyjny Google to unikalny kod albo tag używany do potwierdzenia własności danej witryny lub zasobu internetowego w narzędziach i usługach Google, takich jak Google Search Console, Google Analytics czy Google Ads. Jest to ważny krok w procesie administracyjnym i optymalizacyjnym witryny w kontekście SEO oraz analizy danych.

 

Zalety wykorzystania kodów weryfikacyjnych Google

Wykorzystanie kodów weryfikacyjnych Google pozwala właścicielom stron na uzyskanie pełnego dostępu do narzędzi Google Analytics, Google Search Console, Google Ads i innych usług. Umożliwia to śledzenie wydajności witryny, monitorowanie ruchu oraz optymalizację kampanii marketingowych.

 

 

Jak działa kod weryfikacyjny?

Kod weryfikacyjny Google jest umieszczany w kodzie strony internetowej lub przypisany do odpowiedniego rekordu DNS. Dzięki niej Google uzyskuje potwierdzenie, że dana osoba lub firma ma prawo do zarządzania witryną w narzędziach Google.

 

Rodzaje kodów weryfikacyjnych

Gmail

Weryfikacja za pomocą konta Gmail polega na potwierdzeniu własności witryny poprzez zalogowanie się do konta Gmail i wybranie odpowiedniej metody weryfikacji w panelu administracyjnym narzędzi Google.

 

Wizytówka Google

Weryfikacja wizytówki Google jest procesem potwierdzenia własności nad wizytówką firmy w usłudze Google Moja Firma, co umożliwia edycję i aktualizację informacji firmowych.

 

Google Search Console

Google Search Console oferuje kilka metod weryfikacji, takich jak umieszczenie specjalnego tagu w sekcji <head> kodu HTML strony, dodanie specjalnego pliku .html na serwerze witryny lub konfiguracja rekordu DNS.

 

Google Tag Manager

Weryfikacja przy użyciu Google Tag Manager polega na dodaniu specjalnego tagu do konta Tag Manager, co pozwala na zarządzanie tagami i śledzenie konwersji na stronie.

 

Weryfikacja w Google Ads może być wykonana poprzez dodanie specjalnego tagu do kodu strony internetowej lub skorzystania z funkcji integracji z Google Analytics.

 

Kody weryfikacyjne Google Search Console

1. DNS

Weryfikacja DNS polega na dodaniu rekordu DNS do domeny, który potwierdza własność witryny w Google Search Console.

 

2. Plik .html

Weryfikacja za pomocą pliku .html to dodanie specjalnego pliku z unikalnym kodem do katalogu głównego serwera witryny.

 

3. Tag <head>

Weryfikacja za pomocą tagu <head> polega na umieszczeniu specjalnego tagu w sekcji <head> kodu HTML strony.

 

4. Google Analytics

W celu weryfikacji za pomocą Google Analytics należy dodać specjalny tag śledzenia do kodu strony internetowej.

 

5. Menadżer Tagów Google

Weryfikacja za pomocą Menadżera Tagów Google polega na dodaniu specjalnego tagu do konta Tag Manager, co umożliwia zarządzanie tagami i śledzenie konwersji na stronie.

 

6. Dostawca nazwy domeny

Weryfikacja za pomocą dostawcy nazwy domeny umożliwia potwierdzenie własności witryny za pomocą specjalnych instrukcji udostępnianych przez dostawcę domeny.

 

Zapisz się do newslettera

E-book dostaniesz w prezencie!

Przeczytaj także
Zarabiaj więcej dzięki marketingowi internetowemu. Porozmawiajmy!
Zamów bezpłatną konsultację
Ikona Ikona Ikona

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700