Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

Ikona

Co to jest SERP?

SERP (Search Engine Results Page) to strona wyników wyszukiwania wyświetlana przez wyszukiwarkę internetową po wprowadzeniu zapytania przez użytkownika. Zawiera różne rodzaje wyników, w tym organiczne i płatne.

 

Z czego składają się SERP-y

Organiczne wyniki wyszukiwania

Organiczne wyniki wyszukiwania to lista stron internetowych, które wyszukiwarka uznaje za najbardziej odpowiednie w kontekście danego zapytania, bezpłatnie wyświetlane w SERP-ach.

 

Płatne wyniki wyszukiwania

Płatne wyniki wyszukiwania to reklamy wyświetlane w SERP-ach, za które płaci reklamodawca. Zazwyczaj są one oznaczone jako reklamy lub sponsorowane.

 

 

Przykłady Search Engine Results Page

SERP w Google

SERP w Google to strona wyników generowana przez najpopularniejszą wyszukiwarkę na świecie, czyli Google.

 

SERP w Bing

SERP w Bing to strona wyników wyszukiwania wygenerowana przez wyszukiwarkę Bing należącą do Microsoftu.

 

SERP w Yandex

SERP w Yandex to strona wyników wyszukiwania wygenerowana przez rosyjską wyszukiwarkę Yandex, popularną głównie w krajach rosyjskojęzycznych.

 

SERP w Yahoo

SERP w Yahoo to strona wyników wyszukiwania wygenerowana przez wyszukiwarkę Yahoo, która współpracuje z Bingiem w kwestii wyświetlania wyników.

 

SERP w DuckDuckGo

SERP w DuckDuckGo to strona wyników wyszukiwania generowana przez wyszukiwarkę DuckDuckGo, która stawia na prywatność użytkowników i neutralność wyników.

 

SERP – rodzaje wyników w Google

Kiedy wpiszesz frazę do wyszukiwarki, w odpowiedzi dostajesz listę wyników. Składają się na nie:

  • Wyniki tekstowe:

– płatne: reklamy wyświetlane na górze i dołu strony,

– bezpłatne: organiczne wyniki wyszukiwania.

  • Wyniki lokalne:

– płatne: reklamy lokalne Google Ads,

– bezpłatne: Mapy Google z lokalnymi wynikami biznesów.

  • Wynik 0 – featured snippet to wyjątkowy fragment zawierający odpowiedź na pytanie użytkownika lub najbardziej trafną informację.
  • Więcej pytań, czyli sekcja „People Also Ask” prezentująca pytania powiązane z zapytaniem użytkownika.
  • Wyniki graficzne – zdjęcia, ilustracje i infografiki.
  • Wyniki wideo, czyli filmy i klipy wideo z YouTube i innych platform.
  • Podpowiedzi – sugestie i podpowiedzi związane z zapytaniem użytkownika.
  • Porównywarki miejsc, czyli narzędzia pozwalające porównywać lokalizacje, oceny i opinie biznesów.

 

Zapisz się do newslettera

E-book dostaniesz w prezencie!

Przeczytaj także
Zarabiaj więcej dzięki marketingowi internetowemu. Porozmawiajmy!
Zamów bezpłatną konsultację
Ikona Ikona Ikona

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700