Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!
Domain Rating (DR) to wskaźnik określający liczbę oraz jakość linków zewnętrznych, które prowadzą na stronę internetową. DR został wprowadzony przez narzędzie Ahrefs i opiera się na ocenie od 0 do 100 – im wyższa wartość, tym mocniejszy profil linkowy.
Choć domain rating nie może być utożsamiany z realną oceną domeny przez Google (jest to raczej subiektywny wskaźnik zaproponowany przez Ahrefs), jest to jeden z kluczowych wskaźników wykorzystywanych w procesie pozycjonowania serwisów internetowych. Profil linkowy należy do istotnych czynników rankingowych – DR określa jakość, autorytet, liczbę oraz różnorodność zewnętrznych odnośników przenoszących na stronę.
Wzór na domain rating wykorzystuje m.in. DR domeny linkującej oraz liczbę zawartych na niej linków follow. Warto pamiętać, że przekazywana moc linków spada wraz z ich liczbą w ramach jednej domeny linkującej. Innymi słowy – im więcej linków prowadzi z konkretnej domeny, tym mniejszy mają one wpływ na rating stron docelowych.
Jako że wskaźnik domain rating bazuje na liczbie wartościowych linków ze stron o wysokim wyniku, można go stosunkowo szybko zmanipulować. Działania mające na celu sztuczne zwiększenie DR w większości są oparte o kupowanie odnośników ze stron o wyższym rankingu. Warto jednak pamiętać, że domain rating to subiektywny wskaźnik, który nie odzwierciedla faktycznego ruchu na stronie ani jest bezpośrednio uwzględniany podczas indeksowania przez Google.
Wskaźnik DR na poziomie 40-50 jest uznawany za przeciętny, powyżej 50 to już dobry wynik, natomiast rating przekraczający 60 uważa się za świetny. Strony, których wskaźnik przekracza 80, to internetowi giganci w rodzaju Facebooka, Google czy Wikipedii. Skala domain rating rośnie w sposób logarytmiczny, co oznacza, że kolejne poziomy zdobywa się coraz trudniej.
E-book dostaniesz w prezencie!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: