Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

Ikona

Co to jest cloaking? Definicja

Cloaking jest działaniem mającym na celu oszukanie algorytmów wyszukiwarek w celu podniesienia pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Polega na tym, że zawartość prezentowana wyszukiwarce jest inna niż to, co wyświetla się użytkownikom strony internetowej.

 

Na czym polega cloaking?

Cloaking to dostarczanie robotom wyszukiwarek treści innych niż te, które są prezentowane użytkownikowi. Algorytm widzi content zoptymalizowany pod kątem pozycji w wynikach wyszukiwania, a użytkownik – treść mniej wartościową lub zupełnie niezwiązaną z zapytaniem, które wpisał do wyszukiwarki. To technika manipulacyjna, która ma sprawić, że algorytm oceni stronę wyżej ze względu na jakość zawartej na niej treści, podczas gdy odbiorca dostaje zupełnie inny content. Przykładem cloakingu jest maskowanie materiałów o charakterze pornograficznym – algorytmom wyświetlana jest treść neutralna, na przykład film dla dzieci.

 

Czy za cloaking można otrzymać karę w SEO?

Tak, stosowanie cloakingu może skutkować zablokowaniem strony przez Google i doprowadzić do spadku pozycji w wynikach wyszukiwania. Dzieje się tak, ponieważ cloaking utrudnia wyszukiwarce dostarczanie użytkownikom spersonalizowanych i wartościowych wyników. Ponadto to technika wykorzystywana do nieetycznych działań, na przykład oszukiwania użytkowników, aby kliknęli w reklamę. Ponieważ utrudnia użytkownikom znalezienie poszukiwanych przez nich informacji, może skutecznie zniechęcić użytkowników do kolejnych wizyt na witrynie.

 

Cloaking w Black Hat SEO

Cloaking należy do działań Black Hat SEO, które są niezgodne z zasadami Google dotyczącymi pozycjonowania stron internetowych. Mimo że może dać szybkie efekty, wiąże się z bardzo dużym ryzykiem otrzymania kary od Google.

 

Przykłady cloakingu

  1. Ukrywanie treści za pomocą arkuszy stylów CSS, aplikacji Adobe Flash.
  2. Ukrywanie treści w kodzie JavaScript.
  3. Przekierowywanie użytkowników na jedną wersję treści, a wyszukiwarki na inną.
  4. Dostarczanie różnych treści w zależności od lokalizacji IP.
  5. Zamieszczanie treści w formie obrazu zamiast tekstu. To utrudnia użytkownikom jej zrozumienie, ale jest wystarczające dla wyszukiwarek.

 

Czy cloaking jest czynnikiem rankingowym?

Stosowanie cloakingu jest sprzeczne z zasadami optymalizacji SEO i dobrymi praktykami. Ze względu na sankcje może doprowadzić do obniżenia pozycji w wynikach wyszukiwania lub nawet całkowitego zbanowania strony przez Google.

 

 

Zapisz się do newslettera

E-book dostaniesz w prezencie!

Przeczytaj także
Zarabiaj więcej dzięki marketingowi internetowemu. Porozmawiajmy!
Zamów bezpłatną konsultację
Ikona Ikona Ikona

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700