Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

Ikona

Co to jest duplicate content?

Duplicate content to występowanie identycznej albo bardzo podobnej treści na więcej niż jednej stronie internetowej lub w różnych miejscach w obrębie tej samej witryny.

 

Rodzaje duplikacji treści 

Duplicate content można podzielić na dwie kategorie.

  1. Duplikacja treści wewnętrzna, czyli zduplikowana treść pojawia się w obrębie tej samej witryny.
  2. Duplikacja treści zewnętrzna, czyli zduplikowana treść pojawia się na różnych stronach internetowych.

 

 

Wewnętrzna duplikacja treści  

Do wewnętrznego duplicate content dochodzi, jeżeli taka sama treść pojawia się przynajmniej dwa razy w danej witrynie. Zdarza się tak z powodu: 

  1. braku przekierowań 301 w przypadku adresów URL mających taką samą zawartość (np. http://domena.pl, https://domena.pl, http://www.domena.pl, https://www.domena.pl),
  2. zduplikowanych opisów produktów i kategorii w e-commerce,
  3. pozostawienia nieprzetłumaczonej treści w trakcie wdrażania wersji językowej,
  4. duplikacji pierwszej strony paginacji.

Zewnętrzna duplikacja treści 

Z zewnętrzną duplikacją treści mamy do czynienia, jeśli ta sama treść jest opublikowana na co najmniej dwóch stronach internetowych. Przyczyną tego zjawiska są najczęściej:

  1. kopiowanie treści z innej witryny i publikowanie ich na własnej stronie,
  2. publikowanie opisów produktów pochodzących ze strony producenta,
  3. publikacja fragmentów treści bez oznaczenia źródła.

 

Czy z powodu duplikacji treści możesz mieć problemy prawne? 

Tak, ponieważ duplikacja treści może naruszać prawa autorskie, prawa do oznaczeń handlowych (znaki towarowe) lub umowy licencyjne (kopiowanie lub dystrybucja w sposób niezgodny z warunkami umowy). 

Czy duplikacja treści jest czynnikiem rankingowym? 

Duplikacja treści może wpływać negatywnie na pozycję strony w wynikach wyszukiwania i jest uznawana za jeden z potencjalnych czynników szkodliwych dla optymalizacji SEO. Strony zawierające duplikowane treści mogą być karane przez wyszukiwarki, a to może obniżyć pozycje witryny w wynikach wyszukiwania.  

 

 

Zapisz się do newslettera

E-book dostaniesz w prezencie!

Przeczytaj także
Zarabiaj więcej dzięki marketingowi internetowemu. Porozmawiajmy!
Zamów bezpłatną konsultację
Ikona Ikona Ikona

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700