LinkedIn to serwis społecznościowy, który umożliwia oraz ułatwia nawiązywanie relacji biznesowych. Jest także pomocnym narzędziem dla rekruterów i osób poszukujących pracy. Społeczność LinkedIn tworzą określone grupy osób, wśród których znaleźć możemy specjalistów z wielu branż, a także przedsiębiorców czy start-uperów.
LinkedIn Ads będą więc doskonałym wyborem dla firm świadczących usługi B2B, ale nie tylko. Można z nich skorzystać również wtedy, gdy chcemy zwiększyć zasięg naszych produktów lub usług, wypromować ofertę pracy lub zakomunikować ważne zmiany w naszym przedsiębiorstwie. Dzięki kampaniom na LinkedIn możemy mieć pewność, że precyzyjnie dotrzemy do grupy docelowej, na jakiej nam zależy – bez ryzyka przepalania budżetu.
W tym artykule powiemy o sześciu prostych krokach, w jakich zoptymalizujesz swoją LinkedIn Ads tak, by przynosiła korzyści.
W serwisie LinkedIn masz do wyboru aż dziewięć celów reklamowych. Są to:
Cel reklamowy powinien być zgodny z Twoimi założeniami biznesowymi. Jeśli więc chcesz, by jak najwięcej osób zapoznało się z ofertą Twoich produktów lub usług, wybierz świadomość marki. Zależy Ci na tym, by nie tylko zareklamować swój biznes, ale również zwiększyć ruch w witrynie? Idealnym wyborem będzie cel wizyty w witrynie. Chcesz zwiększyć liczbę zakupów lub wypełnień formularza na stronie – kliknij w konwersje w witrynie. Jeśli masz zamiar promować oferty pracy, pomoże Ci w tym opcja kandydaci. A jeżeli chcesz zbudować zaangażowaną społeczność, to Twoim wybranym celem powinny być interakcje.
Wybór odpowiedniego celu reklamowego jest pierwszym, ale również najważniejszym etapem tworzenia kampanii LinkedIn Ads. Od niego w dużej mierze będzie zależało, jaki budżet reklamowy powinieneś przeznaczyć oraz w jaki sposób reklama będzie optymalizowana przez system.
LinkedIn umożliwia tworzenie bardzo szczegółowych grup odbiorców, co zdecydowanie pozytywnie wyróżnia go na tle innych serwisów społecznościowych.
Targetować na LinkedIn można na podstawie lokalizacji, języka, płci oraz wieku, a także stanowisk, branży, wykształcenia, lat doświadczenia, umiejętności oraz zainteresowań.
Masz również możliwość wyboru cech członków, np. poszukujący pracy, otwarci na relokację, często podróżujący.
Dobór odpowiedniej grupy docelowej jest również bardzo ważnym procesem, ponieważ od niego będzie zakażało, kto dokładnie zobaczy Twoją reklamę.
Poświęć więc nie jedną, a kilka chwil na dokładne sprawdzenie i przeanalizowanie dostępnych opcji.
Format reklamowy to sposób, w jaki Twoja reklama zaprezentuje się użytkownikom serwisu LinkedIn. Do wyboru jest ich aż dziewięć, jednak najczęściej wykorzystywane kreacje to pojedyncze zdjęcie, karuzela, wideo oraz message, czyli wysłanie wiadomości do członków Twojej grupy odbiorców.
Pamiętaj, że materiały reklamowe, które zdecydujesz się wykorzystać w swojej reklamie, powinny posiadać określone wymiary (w przypadku filmów również długość) oraz być estetyczne i zgodne z Twoją identyfikacją wizualną. Tylko wtedy przyniosą oczekiwany efekt.
Budżet reklamowy w przypadku LinkedIn Ads można zdefiniować aż na trzy sposoby. Do wyboru są opcje: budżet całkowity i dzienny, budżet całkowity, budżet dzienny.
Zwykle polecaną opcją jest ustawienie budżetu dziennego, ponieważ często pozwala on na osiągnięcie lepszych efektów.
Pamiętaj również o ustawieniu harmonogramu (jeśli nie chcesz prowadzić swojej kampanii w sposób ciągły) oraz o ustaleniu stawki. Pomoże Ci to w precyzyjniejszy sposób kontrolować Twój budżet reklamowy.
Opcjonalną, ale dość istotną opcją jest ustawienie śledzenia konwersji, dzięki którym możesz zyskać nie tylko informacje o tym, ile osób zobaczyło lub kliknęło w Twoją reklamę, ale również sprawdzić, ile np. było kliknięć w numer telefonu na Twojej stronie, dodań do koszyka czy wysłanych formularzy.
Dzięki zdefiniowanym konwersjom Twoje informacje na temat kampanii i jej skuteczności będą więc kompletne.
Tworząc nowe reklamy, pamiętaj o przygotowaniu krótkiego, lecz interesującego tekstu reklamowego (dostępne 600 znaków). Możesz również używać emoji dla wzmocnienia swojego przekazu, jednak nie może być ich zbyt dużo – system odrzuci wówczas reklamę.
Pamiętaj również o dodaniu materiału reklamowego, poprawnie działającego linku do swojej witryny lub podstrony oraz o odpowiednim nazwaniu reklamy – będzie Ci ją łatwiej później wyszukać, jeśli zechcesz sprawdzić statystyki.
Przed ostatecznym uruchomieniem reklamy sprawdź na dostępnym podglądzie, w jaki sposób będzie się prezentować na komputerach i urządzeniach mobilnych. Jeśli wszystko wygląda prawidłowo, możesz zapisać i opublikować materiał.
Twoja kampania LinkedIn Ads działa i już przynosi pierwsze efekty? Świetnie, jednak na tym nie koniec. Pamiętaj o regularnej kontroli i obserwacji wyników. Postaraj się również testować kilka opcji targetowania oraz wykorzystywać różne materiały reklamowe. Tylko w ten sposób sprawdzisz, jaka grupa odbiorców najlepiej reaguje na Twój przekaz reklamowy, oraz dowiesz się, w jaki sposób powinieneś go zbudować. Postaraj się także zaplanować swoje kolejne działania reklamowe, najlepiej w postaci harmonogramu.
Zapisuj również wszystkie swoje wnioski i obserwacje. W ten sposób lepiej poznasz system działania kampanii LinkedIn Ads oraz unikniesz kilkukrotnego powtarzania tych samych błędów.
Odpowiednio zoptymalizowana kampania LinkedIn Ads może być dla Ciebie szansą na zwiększenie rozpoznawalności Twojego biznesu, a tym samym na zwiększenie liczby konwersji (zamówień, połączeń, formularzy, zakupów).
LinkedIn jest aktualnie jedyną platformą, która umożliwia precyzyjne dotarcie z reklamą do ściśle określonej grupy. Twój przekaz reklamowy może mieć więc olbrzymi potencjał, który warto wykorzystać. Pamiętaj też o tym, że ważna jest cierpliwość oraz stała optymalizacja kampanii.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: