Ikona 3:00 min Ikona Sunrise System 29.01.2024

Prowadzisz lokalny biznes i chcesz zaprezentować się sąsiadom? A może planujesz dużą promocję w sklepie i zależy Ci na tym, aby dotrzeć do zainteresowanych kupnem? Skorzystaj z możliwości, jakie daje reklama Google Ads. Obok popularnego pozycjonowania to właśnie kampanie PPC pozwolą Ci na odniesienie sukcesu w sieci. Jednak, aby cieszyć się ich efektami, należy dobrze przemyśleć stronę techniczną grafik, które wykorzystasz w kampanii. Poniżej znajdziesz informacje, jakie wymiary grafik Google Ads są najpopularniejsze.

Kampanie graficzne Google Ads – jakie branże?

Prawdę mówiąc, kampanie PPC sprawdzą się w każdej branży, o ile nie zalicza się ona do tak zwanych branż zakazanych. W jakich przypadkach reklama Google Ads jest zabroniona?

  • Kiedy zagraża zdrowiu klienta.
  • Niesie ryzyko uzależnienia klienta.
  • Odnosi się do osoby wysokiego zaufania społecznego i etyki zawodowej.

W każdej innej branży warto zainwestować w dobrej jakości kampanię PPC. Reklamy te mają wiele plusów:

  • niższy budżet niż pozycjonowanie,
  • precyzyjne targetowanie odbiorców,
  • możliwość zmiany ustawień w trakcie trwania kampanii,
  • stała analiza wyników.

baner

Kampania PPC w sieci reklamowej

Podstawowy podział reklam Google Ads rozróżnia je na reklamy elastyczne i statyczne. Te pierwsze dostosowują swój rozmiar i format do przestrzeni, w której będą prezentowane. Drugi rodzaj reklam ma stały rozmiar i wygląd.

Decydując się na reklamy statyczne, masz do wyboru najpopularniejsze rozmiary:

  • 300×250 pikseli – Medium Rectangle,
  • 336×280 px – Large Rectangle,
  • 728×90 px – Lederboard,
  • 300×600 px – Half Page.

Możesz też skorzystać z banerów pełnoekranowych o wymiarach:

  • 1200×627 px – Responsive Display Ad,
  • 1600×900 px – Large Leaderboard,
  • 300×1050 px – Portrait.

Rozmiar plików nie może być większy niż 150 KB. Nie mniej ważne niż dbałość o dobre wymiary, jest zadbanie o atrakcyjność grafiki. Wybierz dobrej jakości zdjęcie, które przykuje wzrok odbiorców. Jeśli nie korzystasz z usług profesjonalnej agencji, estetyczne grafiki wykonasz samodzielnie w darmowym programie Canva.

google ads

Kampania Discovery wkrótce zmieni się w kampanie generujące popyt

Mimo że kampania Discovery została wprowadzona stosunkowo niedawno, bo w 2020 roku, już przechodzi metamorfozę i zmieni się w kampanie generujące popyt. Nie zmieni się jedno – wciąż będzie to format dedykowany reklamom multimedialnym. Doskonale sprawdzi się w kampaniach zwiększających liczbę sprzedaży, subskrypcji newslettera lub wizyt na witrynie.

Maksymalny rozmiar pliku wynosi 5 MB. Do wyboru masz następujące formaty:

  • 1200×628 px,
  • 1200×1200 px,
  • 960×1200 px.

Kampania Performance Max

Jest to kampania PPC sterowana w pełni automatycznie. Jej celem jest docieranie do największej liczby odbiorców. W tym celu wykorzystuje różne kanały Google:

  • sieć wyszukiwania,
  • sieć reklamową,
  • YouTube,
  • Gmail,
  • Google Maps,
  • Google Dicover.

Bazowym wymiarem grafik Google Ads, jakie wykorzystuje się w kampanii Performance Max, jest wymiar 1200×628 pikseli. Plik możemy ważyć do 1,5 MB.

Remarketing

Ten rodzaj reklamy Google Ads jest adresowany do osób odwiedzających wcześniej Twoją stronę. Dzięki temu możliwe jest takie ustawienie reklamy, aby zawierała ona treści precyzyjnie dopasowane do preferencji potencjalnych klientów lub wręcz produktów, które wcześniej przeglądali, ale nie sfinalizowali zakupu.

Specyfikacja banerów Google Ads dla tego typu kampanii jest podobna do poprzednich przykładów. Bazowym formatem jest 1200×628 pikseli w formacie JPG, PNG, GIF oraz HTML5.

Reklama Google Ads – naprawdę warto

Wiesz już, jakie formaty grafik przygotować, aby zacząć konfigurować skuteczne reklamy PPC. Poznałeś też podstawowe typy kampanii. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś Ty także czerpał korzyści z niezwykłych możliwości sprzedażowych, jakie daje reklama Google Ads. Jeśli wciąż zastanawiasz się, czy warto, sprawdź nasze case study, w których przedstawiamy sukcesy klientów współpracujących z Sunrise System.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 208

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

LinkedIn Ads Ikona 4:00 min 20.03.2024 Wykorzystujesz LinkedIn Ads do promocji swojej oferty? Sprawdź możliwości tej platformy i dowiedz się, jak prowadzić kampanie płatne. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

kampanie Google Ads Ikona 6:00 min 19.12.2023 Kampanie Google Ads pomogą Ci promować ofertę, budować rozpoznawalność marki, docierać do potencjalnych klientów i generować leady. Będą skuteczne, pod warunkiem że nie popełnisz błędów. Jakich? Sprawdź w naszym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.2 / 5. Vote count: 50

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700