Sklepy, zakłady usługowe, restauracje, hotele, to tylko niektóre z miejsc, jakich na co dzień szukamy w internecie. Z pewnością wielokrotnie wpisywaliście do wyszukiwarki hasła, takie jak np. salon kosmetyczny Poznań, hydraulik Warszawa, Pomoc drogowa Toruń. Wyszukiwarka w kilka sekund wyświetlała setki wyników, a Wy odruchowo klikaliście w wizytówki, które wyświetlają się jako pierwsze i zawierają niezbędne dane. Nie ma w tym nic dziwnego, użytkownicy najczęściej klikają w wizytówki, które znajdują się na samej górze wyników wyszukiwania. Co zrobić, żeby dotrzeć do lokalnych Klientów? Jest na to kilka sposobów, ale zacznijmy od początku.
Najprościej mówiąc to jeden z rodzajów reklam Google Ads. Narzędzie to może okazać się pomocne, w przyciągnięciu nowych Klientów i służyć do promocji firmy. Korzystając z niego możesz, np. w prosty i bezpośredni sposób poinformować Klientów o tym, w jaki sposób dojadą do firmy. Taka forma reklamy jest szczególnie przydatna dla firm działających lokalnie, w ten sposób mogą dotrzeć do Klientów, którzy szukają usług i produktów w swojej okolicy.
Skorzystać z reklam PPC na Mapach, mogą jednak tylko przedsiębiorstwa posiadające zweryfikowaną wizytówkę. Jeśli Twoja firma takiej nie ma, nic straconego, możesz założyć ją za darmo tutaj.
Reklama w Google Maps sprawi, że Twoja firma będzie widoczna w odpowiedzi na zapytania użytkowników szukających konkretnych sklepów lub usług. Co więcej, będzie skuteczna na rynku lokalnym, a jednocześnie przydatna dla odwiedzających dane miasto turystów.
Zacznijmy od tego, że aby korzystać z tej funkcji musisz posiadać zarówno wizytówkę Google Moja Firma, jak i konto Google Ads. Kolejnym krokiem jest włączenie rozszerzenia lokalizacji. Element ten jest niezbędny, ponieważ to właśnie on umożliwia wyświetlanie mapy, adresu firmy, a także liczby kilometrów jaka dzieli danego użytkownika od wybranego miejsca. Rozszerzenie lokalizacji to bardzo przydatna opcja, za pomocą której możesz również umieścić w reklamie numer telefonu, godziny otwarcia, a nawet przycisk, pozwalający zrealizować bezpośredni telefon do wybranej firmy.
Zacznij od połączenia konta Google Ads z kontem GMF i znajdującymi się na nim zweryfikowanymi i poprawnie zoptymalizowanymi wizytówkami.
Jak dodać rozszerzenie lokalizacji?
Jeśli oba konta znajdują się na jednym adresie mailowym, użyj opcji “Połącz z kontem, które znam”.
Natomiast jeśli tak nie jest, kliknij “Poproś o dostęp do innego konta GMF” i wpisz wybrany adres e-mail.
Na tym etapie, użytkownicy mogą skorzystać również z rozszerzenia powiązanej lokalizacji. Opcja ta ma za zadanie pomóc w znalezieniu znajdujących się w pobliżu sklepów, które oferują produkty Twojej marki. Należy jednak pamiętać, że ta funkcja nie jest dostępna we wszystkich krajach i dotyczy jedynie dużych sieci handlowych prowadzących sklepy stacjonarne oraz dealerów samochodowych.
O tym, że pomagają przyciągnąć użytkowników pisaliśmy już wcześniej, dlatego lepiej będzie to zobrazować na prostym przykładzie.
Wyobraź sobie, że odwiedzasz znajomych, w obcym mieście. W związku z tym, że zaprosili Cię do nowego mieszkania, chcesz podarować im jakiś drobiazg, np. roślinkę doniczkową. Niestety nie masz pojęcia, gdzie znajduje się najbliższa kwiaciarnia. W związku z tym, odruchowo chwytasz za smartfona i wpisujesz “kwiaciarnia”, “najlepsza kwiaciarnia”, “najbliższa kwiaciarnia”. W odpowiedzi zobaczysz różne firmy, jednak najprawdopodobniej wybierzesz tą, która wyświetla się najwyżej i ma wizytówkę na Mapach Google, która zawiera szczegółowe informacje
Najczęściej najważniejsza jest odległość od danego miejsca, godziny otwarcia, wskazówki dojazdu oraz numer kontaktowy. Wszystkie te informacje, będą zawierały wizytówki posiadające rozszerzenie lokalizacji mające wykupione reklamy w Google Ads. Jak widać przedsiębiorstwa korzystające z płatnych reklam, zyskują w takiej sytuacji przewagę.
Skoro wiesz już jak działa rozszerzenie lokalizacji oraz że połączenie konta GMF z Google Ads pozwala na uruchomienie reklamy w wizytówce, czas dowiedzieć się jak uruchomić reklamy. Wystarczy, że będziesz działać zgodnie z intuicyjną instrukcją stworzoną przez Google.
Jeśli zastanawiasz się czy taka forma promocji będzie zauważalna dla użytkowników zewnętrznych, to odpowiedź jest prosta – TAK! Przede wszystkim, w wynikach wyszukiwania, przy wizytówce umieszczona będzie informacja, że jest to reklama. Nie jest ona jednak nachalna i daje użytkownikom więcej możliwości niż tradycyjna wizytówka. Co więcej, również na samej mapie pojawi się zielona lub fioletowa ikonka z nazwą, która z pewnością wyróżni Twoją firmę spośród wielu innych. Dodatkowo, takie ikonki mogą być wzbogacone również przyciskiem “Zadzwoń” oraz “Wyznacz trasę” – ułatwiające użytkownikom kontakt i dotarcie pod wskazany adres.
Tak wygląda reklama na urządzeniu mobilnym znaleziona przy pomocy wyszukiwarki Google.com
Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/3246303?hl=pl
Natomiast fioletową ikonkę będzie miała ta znaleziona na urządzeniu mobilnym, ale przy wykorzystaniu aplikacji Google Maps:
Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/3246303?hl=pl
Dodatkowy przykład tego jak może wyglądać reklama na Mapach Google
Już na wstępie należy podkreślić, że nie da się dokładnie określić kwoty, ponieważ zależy ona od kilku różnych czynników. Usługa ta działa tak jak kampanie PPC (Pay Per Click), oznacza to, że płaci się za pojedyncze kliknięcia. Za każdym razem, gdy użytkownik odwiedzi promowaną wizytówkę, pobrana zostanie z Twojego konta opłata.
Najprościej mówiąc za każde działanie użytkownika, podjęte na promowanej wizytówce. Opłata pobierana jest za kliknięcia przycisków, takich jak:
Jak widać są to działania, które ułatwiają potencjalnym użytkownikom dotarcie do Twojej firmy, właśnie dlatego tak ważne jest, żeby stale aktualizować informacje i płacić za poprawną promocję.
Jak widać taką formę promocji możesz mieć nieustannie pod kontrolą, weryfikować poniesione koszty, a także monitorować do jakiej grupy Klientów dociera.
Jest ich naprawdę sporo, jednak do najważniejszych należy przede wszystkim:
Wiemy, że natłok informacji bywa uciążliwy, dlatego niezbędne jest krótkie podsumowanie, które pomoże uporządkować zdobytą wcześniej wiedzę. Poniżej, znajdziesz kilka najważniejszych informacji, które warto zapamiętać.
Te pięć wskazówek to doskonałe podstawy do tego, aby zacząć promować swoją wizytówkę na Mapach Google. Zdobądź podstawową wiedzę i spróbuj swoich sił lub skorzystaj z pomocy profesjonalistów, którzy pomogą wypromować Twoją wizytówkę.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: