Ikona 10:40 min Ikona Carmen Słomowicz 29.07.2024

CTA (ang. call to action), jak sama nazwa wskazuje, to wezwanie do działania. Jest to każdy przycisk, grafika, fraza lub zdanie znajdujące się na stronie internetowej lub portalu społecznościowym, które mają zachęcić odbiorcę do wykonania z góry określonej akcji, np. kupna danego produktu lub skorzystania z usług firmy.

 

Co to jest CTA? Definicja Call to Action

CTA, czyli „Call to Action”, to termin stosowany w marketingu, który oznacza wezwanie do podjęcia określonego działania przez odbiorcę. Celem CTA jest zmotywowanie odbiorcy do interakcji z daną marką, produktem lub usługą, co może prowadzić do zwiększenia sprzedaży, zyskania nowych klientów czy zbudowania więzi z istniejącymi. CTA może przybierać różne formy, takie jak przyciski, linki czy hasła zachęcające do działania. Skuteczne CTA powinno być atrakcyjne, zrozumiałe i łatwo zauważalne, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy i skłonić go do podjęcia pożądanych działań.

Jaka jest rola CTA w marketingu?

Jaki jest cel stosowania CTA? To pytanie pewnie nurtuje teraz czytelnika, dlatego nasz blog o  pozycjonowaniu stron już spieszy z odpowiedzią. Wyróżniamy trzy podstawowe korzyści, jakie można osiągnąć z pomocą skutecznego call to action:

  1. Zachęcenie odbiorcy do wykonania określonej czynności. Może to być naprawdę różne działanie, np. kupno określonego produktu, poznanie szczegółów oferty, pobranie newslettera czy prośba o telefon od konsultanta firmy. Umiejętnie sformułowana i podlinkowana w tekście fraza lub przykuwający uwagę przycisk wywoła pożądaną reakcję. Dzięki przemyślanemu i umiejętnie umieszczonemu na stronie internetowej CTA bierny konsument zamieni się w aktywnego klienta. Dobry przekaz marketingowy nie działa bez wezwania do akcji!

  2. Zwiększenie zysków firmy. Jest to jeden z głównych powodów, dla których w marketingu stosuje się przycisk CTA. Przyciski przedstawiające koszyk zakupowy pojawiają się praktycznie przy każdym produkcie oferowanym przez sklepy internetowe i platformy e-sprzedażowe. Równie dobrze na podświadomość klienta działają frazy „Kup teraz”, „Wyprzedaż” czy „Nie przegap okazji” zamieszczone w tekście, gdyż sugerują odbiorcy, że dana oferta jest naprawdę wyjątkowa. Dobrze jest podlinkować tego typu zdania, gdyż znacząco ułatwi to odbiorcy nawigowanie po stronie.
  3. Generowanie leadów. W marketingu internetowym mianem „lead” określa się osobę lub firmę, która dobrowolnie podała nam swoje dane kontaktowe. Jak jednak skłonić kogoś do podjęcia takiego działania? Pomoże w tym skuteczne CTA. Osoby zainteresowane określonymi usługami czy produktami zwykle poszukują w sieci informacji na ich temat. W ten sposób trafiają np. z Google Ads na naszą stronę internetową. Z pomocą odrobiny perswazji (czyt. odpowiedniego wezwania do działania) możemy skłonić internautę do wypełnienia formularza kontaktowego, zapisania się do newslettera czy ściągnięcia e-booka, a przypadkowa osoba zmienia się w potencjalnego klienta. zmienia się w potencjalnego klienta.

Jakie są rodzaje CTA?

Jakie są rodzaje CTA? Istnieje wiele typów call to action. Tak naprawdę każdy przycisk, słowo czy zdanie pojawiające się w wyszukiwarce lub na stronie i wzywające do wykonania określonego działania może być nazwany mianem CTA. W wirtualnej przestrzeni można znaleźć najważniejsze rodzaje CTA w formie:

  1. Przycisków – są to niewielkie ikonki umieszczane zwykle poza ścianą tekstu. Mogą mieć naprawdę różne kształty, zwykle jednak przybierają formę prostokątnego przycisku z umieszczonym wewnątrz napisem typu „Pobierz”, „Wejdź”, „Kup teraz” itp. Dlatego wybierz odpowiednią formę CTA. Istotny jest także kolor przycisku CTA.
  2. Tekstu – są to pozbawione elementów graficznych pojedyncze słowa lub krótkie zdania np. „Zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszej firmy”. Mogą się znajdować w dowolnym miejscu na stronie; w copywritingu umieszcza się je zazwyczaj w końcowym akapicie tworzonej treści, choć nie jest to żelazna reguła. Tekst CTA powinien być atrakcyjny.
  3. Linku/hiperłącza – to znajdujące się w ścianie tekstu lub w dowolnej innej części strony podlinkowane słowa lub zdania typu „Przeczytaj więcej”, „Zarezerwuj dziś” itd., przekierowujące użytkownika do innej podstrony lub witryny, np. karty produktu lub landing page’a.

Jak powinno wyglądać skuteczne CTA?

Dobre call to action musi być przygotowane zgodnie z kilkoma zasadami, inaczej nasze wezwanie do działania nie będzie przynosiło oczekiwanego z punktu widzenia marketingowego skutku. Jak zatem zaprojektować skuteczne CTA? Oto kilka pożytecznych wskazówek:

 

  1. Najważniejsza jest prostota. Nie ma sensu wymyślać skomplikowanych i poetyckich fraz, gdyż to po prostu nie działa. Lepiej sprawdza się krótki, jasny, precyzyjny przekaz od razu mówiący odbiorcy, co ma zrobić i/lub jakie korzyści uzyska po wykonaniu określonej akcji, czyli np. „Wypróbuj za darmo”, „Dołącz do naszego klubu i ciesz się z dodatkowych korzyści”.
  2. Bezpośredniość przyniesie więcej korzyści. Skierowanie się do odbiorcy w formie 1 lub 2 osoby l. poj. (np. chcę/chcesz, kupuję/kup), w trybie rozkazującym (wejdź/zapisz się) wywiera lepszy skutek psychologiczny niż użycie czasownika w liczbie mnogiej. Pamiętajmy też o personalizacji komunikatu – np. zamiast napisać ogólnikowo „dowiedz się więcej o ofercie” wzbogaćmy zdanie odpowiednią formą zaimka osobowego „dowiedz się więcej o tym, co możemy Ci zaoferować”.
  3. Dostosowanie do języka odbiorcy. Dopasowanie do persony to jedna z podstawowych zasad marketingu. Każdy komunikat skierowany do potencjalnego klienta musi być napisany jego językiem. Innych słów użyjemy tworząc CTA dla firmy zajmującej się sprzedażą zabawek dla dzieci, a innych dla internautów poszukujących w sieci informacji na temat IT.
  4. Język korzyści. Kolejna ważna zasada marketingu. Aby skłonić konsumenta do działania, konieczne jest użycie takich słów, które zmotywują go do wykonania określonej akcji. W przypadku call to action warto umieścić zwroty proste i jednoznacznie pokazujące korzyści np. „Pobierz darmową wersję”, „Kup teraz, a otrzymasz rabat” zamiast nic nie mówiących zdań typu „Wejdź” czy „Zapisz się”.
  5. Widoczność. To kolejna z cech dobrego CTA. Internauci muszą od razu wiedzieć, że mają przejść do oferty produktowej lub kliknąć w dany przycisk, by osiągnąć jakieś profity. Specjaliści od marketingu zalecają stosowanie kontrastowej grafiki przykuwającej wzrok i powiększonej czcionki. Jak wygląda CTA, jest bardzo ważne.
  6. Wielkość ma znaczenie. Wezwanie do działania, zwłaszcza call to action mające formę przycisku, musi mieć taki rozmiar, by na pierwszy rzut oka wyróżniać się na tle zawartości strony. Zgodnie z prawem Fittsa* najważniejsze elementy znajdujące się na stronie internetowej powinny być jak największe, gdyż wielkość obiektu wpływa na czas interakcji ze strony użytkownika. Czyli w dużym uproszczeniu: im większa i bardziej widoczna grafika/tekst, tym bardziej prawdopodobne, że wezwanie do działania po prostu zadziała! Pamiętajcie jednak, by nie przesadzić! CTA ma być umiejętnie wkomponowanym w treść dodatkiem, nie jego podstawową zawartością. Warto zadbać również o to, by nasze call to action było responsywne, tzn. bez problemu wyświetlało się na ekranach różnej wielkości. CTA w wersji mobilnej to obowiązek. *Prawo Fittsa (ang. Fitts’s law) – matematyczny model służący do obliczenia czasu potrzebnego na przesunięcie się użytkownika do określonego przedmiotu i wejścia z nim w interakcję. Zasada została opublikowana w jednej z prac naukowych amerykańskiego psychologa lotnictwa, Paula Fittsa, w roku 1954. Pierwotnie miała ona pomagać inżynierom zaprojektować bardziej ergonomiczny układ kokpitu. W latach 70. ubiegłego wieku zaczęto wykorzystywać również ten model obliczeniowy w obszarze IT. Obecnie prawo Fittsa jest powszechnie stosowane przez grafików komputerowych i programistów przy projektowaniu elementów klikanych na stronach internetowych.
  7. Przemyślane rozwiązania marketingowe. Tworząc CTA, nie zapominajmy też o zjawisku tzw. ślepoty banerowej, czyli tendencji do ignorowania przez internautów wszelkich elementów wyskakujących w wyszukiwarkach i wyglądających jak reklamy. Aby być pewnym, że nasze wezwanie do działania będzie przynosiło oczekiwane rezultaty, pamiętajmy o tym, by umiejętnie targetować odbiorców i wymyślać takie hasła, które będą przyciągały uwagę konkretnej grupy społecznej. Nie mogą one być zbyt nachalne i agresywne. Warto stosować prosty i atrakcyjny język i formy.
  8. Spójne z wizerunkiem firmy. Każdy element znajdujący się na stronie internetowej musi nie tylko ściśle ze sobą współgrać, ale być również zaprojektowany w sposób podkreślający unikatowość marki. Jeśli prowadzimy np. ekskluzywny butik, zrezygnujmy z CTA wyrażonego w formie jaskrawo pomarańczowego przycisku, a postawmy raczej na subtelną zabawę ze słowem. Kolor i kształt CTA są istotne.
  9. Efekt FOMO = realny zysk. FOMO (ang. fear of missing out) to poczucie lęku, że jeśli nie zadziałamy odpowiednio w danym momencie, to utracimy naprawdę dobrą okazję. Jak wykorzystać to przy tworzeniu CTA? Podkreślmy, że oferta jest unikatowa („Ten model smartfona kupisz tylko w naszym salonie”), czasowa („Promocja obowiązuje tylko dziś”) czy dostępna dla wybranych klientów („Zapisz się, a uzyskasz zniżkę”).
  10. I ostatnie – co za dużo to niezdrowo. Nie zarzucajmy internautów setkami wezwań do działania, gdyż może to być odebrane jako zbyt nachalne. Wystarczy jeden czy dwa przemyślane i umiejętnie wkomponowane zwroty na stronie, a klikalność w Google zauważalnie się zwiększy.

Pamiętaj: dostosuj CTA do urządzeń mobilnych!

Gdzie umieścić CTA, by było naprawdę skuteczne?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, wszystko bowiem zależy od tego, jak zaprojektowana jest witryna, gdzie jest wyświetlana oraz na jaki typ call to action się zdecydujemy. Logika podpowiada, że skuteczne wezwanie do działania powinno być umieszczone tam, gdzie internauta prawdopodobnie zdecyduje się na wykonanie akcji. Czyli gdzie wykorzystać CTA?

Przyciski zazwyczaj umieszcza się w dwóch miejscach:

  1. Zgodnie z diagramem Guttenberga* oglądany obraz jest podzielony na 4 obszary. „Primary Optical Area” to miejsce w lewym górnym rogu, na które osoby czytające w kierunku od lewej do prawej (np. w kulturach arabsko-muzułmańskich proces ten przebieg nieco inaczej) patrzą w pierwszej kolejności. Następnie wzrok biegnie naturalnie do obszaru wzmocnionej uwagi, czyli „Strong Fallow Area” (prawy górny róg). Najmniej czasu spędzamy na obserwacji lewego dolnego rogu, tj. „Weak Fallow Area”. Ostatnim obszarem jest „Terminal Area” w prawym dolnym rogu – i zwykle właśnie tu zamieszcza się CTA. Dlaczego? W tym miejscu odbiorca kończy zapoznawać się z treściami przedstawionymi na stronie i jest gotowy do podjęcia działania. Call to action przynosi również dobre efekty, jeśli jest umieszczone w obszarze wzmocnionej uwagi, czyli „Strong Fallow Area”. Teraz już wiesz, gdzie warto stosować CTA.*Diagram Gutenberga – jest to schemat pokazujący w jaki sposób odbiorca czyta zamieszczone na stronie internetowej treści. Zgodnie z nim witryna web dzieli się na cztery części: Primary Optical Area, Strong Fallow Area, Weak Fallow Area oraz Terminal Area. Każdej z nich odbiorca poświęca mniej lub więcej uwagi. Model został opracowany przez Edmunda C. Arnolda, czyli amerykańskiego edytora, który wymyślił układ nowoczesnej gazety. Ma zastosowanie wyłącznie do tekstów z obszaru oddziaływania kultury zachodniej czytanych w kierunku od lewej do prawej.
  2. Przestrzeń ATF (ang. above the fold) – czyli obszar powyżej tzw. zagięcia witryny, który jest doskonale widoczny dla użytkownika w wyszukiwarce bez konieczności przewijania okna przeglądarki. CTA zamieszczone w tym miejscu również będzie skuteczne. Projektując witrynę, warto jednak zadbać o to, by strona internetowa wyświetlała się w dobrym formacie na różnych urządzeniach, inaczej call to action znajdujące się w obszarze ATF może być po prostu niewidoczne. Skuteczność CTA będzie wtedy dyskusyjna.Gdzie używamy CTA? W copywritingu CTA znajduje się zazwyczaj na końcu tworzonej treści i ma za zadanie zachęcić użytkownika do zapoznania się ze szczegółami przedstawionej oferty lub kupna opisanego produktu. Takie umiejscowienie to wynik działania zgodnie z obowiązującą w marketingu i  SEO zasadą AIDA, mówiącej o tym, że najpierw należy przykuć uwagę odbiorcy ( Attention), potem wywołać u niego zainteresowanie ( Interest) i pożądanie (Desire), a dopiero na końcu skłonić go do wykonania określonej akcji ( Action).

Jakie są przykłady CTA w marketingu?

Jak zaprojektować skuteczne CTA? Jednymi z najczęściej spotykanych wezwań do działania są te, które zachęcają nas do kupna produktu. I nic dziwnego, w końcu ich nadrzędnym celem jest zwiększenie zysków firmy.

W marketingu niezwykle istotną rolę pełnią także CTA typu lead magnet, czyli wszystkie te wezwania do działania, które kuszą jakiegoś rodzaju gratyfikacjami, np. kodem zniżkowym na kolejne zakupy, w zamian za podanie danych kontaktowych. Mogą one przybierać różne formy: subskrypcja newslettera, darmowy e-book czy możliwość skorzystania z okresu próbnego to najpopularniejsze z nich. Ich celem jest generowanie jak największej liczby leadów.

O czym pamiętać podczas tworzenia CTA? Nie zapominajmy również o call to action umieszczanych na tzw. landing page’ach, czyli stronach docelowych stworzonych dla konkretnej kampanii reklamowej prowadzonej w Internecie. Są to witryny, na które w wyniku odpowiednio przemyślanych działań marketingowych mają ostatecznie trafić użytkownicy z wyszukiwarki Google i tu wykonać z góry zaplanowaną czynność, np. kupić produkt czy zapisać się do newslettera. Z ich pomocą wytyczamy odbiorcy kolejne etapy na drodze do celu. W efekcie „ląduje” on tam, gdzie tego chcemy i zwiększa się współczynnik konwersji. Landing page ułatwia dotarcie do ściśle określonej grupy klientów i pozwala na pozyskiwanie nowych leadów.

CTA a content marketing i SEO copywriting

Jeśli w choć minimalnym stopniu jesteście związani z branżą e-commerce, to z pewnością słyszeliście co nieco o content marketingu. W skrócie są to wszystkie treści znajdujące się na stronie internetowej mające za zadanie zainteresować oraz utrzymać przez długi czas konkretną grupę odbiorców.

Muszą być napisane w sposób atrakcyjny (inaczej nie przyciągną uwagi potencjalnego klienta) i z wykorzystaniem zasad obowiązujących w SEO copywritingu (w ten sposób znajdą się wyżej w wynikach organicznych).

Dobrze zoptymalizowana strategia content marketingowa przyczynia się do wzrostu ruchu na stronie internetowej, pomaga pozyskać nowe leady oraz pozwala zbudować długotrwałe relacje z klientami. Jednak, aby tak się stało, musimy naprawdę przemyśleć nasze działania. Pod żadnym pozorem nie wolno nam zapomnieć o zamieszczeniu w treści odpowiedniego CTA. Wpływ przycisku CTA jest w końcu spory!

Jeśli chodzi o copywriting, to tak jak pisaliśmy wyżej, zachęcające do określonego działania sformułowania znajdziemy najczęściej w akapitach kończących – choć oczywiście nie jest to reguła, wszystko zależy tak naprawdę od układu tekstu. Najbardziej popularną formą call to action w tym przypadku są ogólne wezwania do czytelnika typu: Zapraszamy do zapoznania się z naszą wyjątkową ofertą !” albo te, które mają za zadanie podkreślić konkretną cechę reklamowanego produktu/usługi i wskazać odbiorcy unikatowe korzyści płynące z danej oferty np. Wybierz nasze konto bankowe i zyskaj bezpieczeństwo finansowe na długo .

Równie ważną rolę w SEO copywritingu grają CTA zamieszczone w meta description, czyli fragmencie źródłowego kodu HTML witryny web, który wyświetla się w wynikach wyszukiwarek. Krótki opis znajdujący się pod tytułem strony musi zawierać unikalne sformułowania zachęcające do kliknięcia właśnie w dany link, a zatem przykuwające uwagę call to action gra tu kluczową rolę. Dlatego warto przemyśleć i stworzyć skuteczne CTA.

Użytkowników pomogą również pozyskać odpowiednio podlinkowane zdania stanowiące część tekstu. Podkreślone, pogrubione lub wyróżnione innym kolorem czcionki hasło z aktywnym hiperłączem w prosty sposób zasugeruje internaucie, że wskazany element przeniesie go do pożądanej witryny. Są to cechy skutecznego CTA.

CTA – jak sprawdzić skuteczność?

Jak zmierzyć skuteczność CTA? Kluczowe jest monitorowanie klikalności za pomocą współczynnika CTR. Wskaźnik Click Through Rate, bo tak właśnie należałoby rozwinąć ten trzyliterowy skrót, pokaże nam procentowy stosunek pomiędzy ilością wyświetleń a liczbą wejść w dany link czy reklamę w interesującym nas okresie czasu. Im wyższy wynik uzyskamy, tym większą mamy pewność, że zamieszczone na stronie elementy – w tym call to action – są efektywne. Jest to jedno z najobiektywniejszych narzędzi analitycznych do mierzenia skuteczności kampanii marketingowej, pomagające zoptymalizować stronę internetową i dostosować ją do oczekiwań użytkowników.

Dobrym sposobem na sprawdzenie skuteczności wdrożonych na stronę call to action jest również wykonanie tzw. testów A/B. Najprościej rzecz ujmując, są to badania, w trakcie których porównywane są dwie wersje tworzonych treści (model A i B), mające za zadanie wskazać, który content uzyska lepsze wyniki konwersji. Jeśli wydaje się nam, że istniejące na stronie CTA nie wywołuje pożądanych reakcji, wymyślmy inne wezwanie do działania i przetestujmy je pod względem efektywności. Narzędzia do tworzenia CTA przyjdą z pomocą.

Tak więc…

CTA, choć wydaje się z pozoru mało istotną częścią witryny, jest tak naprawdę jednym z jej kluczowych elementów odpowiedzialnych m.in. za konwersję i generowanie leadów, co w konsekwencji może przynieść znaczące zyski dla firmy i zwiększyć rozpoznawalność marki.

Aby jednak wezwanie do działania było skuteczne, musi być zaprojektowane w sposób przemyślany. Do dyspozycji mamy kilka rodzajów call to action, najczęściej spotykane w przestrzeni wirtualnej to przyciski, hiperłącza i teksty. Ważny jest wygląd przycisku CTA. Przy jego tworzeniu najlepiej kierować się starą zasadą: krótko, zwięźle i na temat, ale jednocześnie nie zapominać o… odpowiednim umiejscowieniu oraz atrakcyjności przekazu! Design CTA i umiejscowienie są istotne. Jak powinien wyglądać przycisk CTA – już wiesz!

Znasz już zasady tworzenia skutecznych CTA. Niezwykle ważne jest również stosowanie języka korzyści dostosowanego ściśle do określonej grupy odbiorców i kreowanie sytuacji, w której konsument czuje, że po prostu musi skorzystać z niepowtarzalnej oferty, gdyż w innym wypadku propozycja stanie się nieaktualna. Nie zapominajmy także o spójności przekazu – to buduje profesjonalny wizerunek naszej marki.

Najbardziej efektywne są CTA znajdujące się w lewym górnym rogu witryny lub w przestrzeni ATF. Według wytycznych SEO copywritingu wezwanie do działania warto zamieścić już w wynikach wyszukiwania, w meta description. Zaleca się je stosować również np. na landing page’ach oraz w końcowych akapitach tworzonych tekstów. Umieść CTA w odpowiednim miejscu!

Wiesz już, jak napisać dobre CTA. Odpowiednio napisane i zoptymalizowane treści (czyt. wartościowy content wzbogacony o dopasowane do odbiorcy wezwanie do działania w formie graficznej lub tekstowej) przyciągną uwagę konkretnych użytkowników i pomogą zwiększyć ruch na stronie, co przyczyni się do wzrostu klikalności.

Pamiętajmy, że online marketing ulega nieustannym przeobrażeniom. Również potrzeby konsumentów podlegają pewnym modyfikacjom w czasie, dlatego konieczne jest regularne testowanie strony internetowej. Zdefiniuj cel swojego CTA i działaj!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Czym jest evergreen content i jak go stworzyć? Ikona 9:30 min 28.06.2024 Chcesz zadbać o widoczność swojej strony internetowej niezależnie od specyfiki branży? Kliknij i dowiedz się, jak stworzyć evergreen content, który nie starzeje się z upływem lat, zapewniając Twojej witrynie ruch, jej użytkownikom wartościowe treści, a stronie dobrą i stabilną widoczność w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Czym jest recykling treści i jak skutecznie go wdrożyć? Ikona 04:25 min 27.06.2024 Recykling treści nie bez powodu ciekawi contentowców, copywriterów i marketerów. Z jednej strony pomaga przełamać blokadę twórczą i skraca czas przygotowania treści, z drugiej – przyczynia się do ochrony środowiska wirtualnego przed zaśmiecaniem mało wartościowym contentem. Czy recykling tekstów nie generuje duplikatów treści? Jak z głową podejść do wtórnego wykorzystania tekstów? Przeczytaj! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest infografika, czyli o wizualnej stronie contentu Ikona 9:20 min 10.05.2024 Myśląc o contencie internetowym, zdecydowanie zbyt często skupiamy się na tekście pisanym. Wizualne sposoby na przekazywanie treści niosą za sobą ogromny, lecz nie zawsze w pełni wykorzystany potencjał – zarówno w obszarze pozycjonowania, jak i angażowania użytkownika. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest infografika, co jest istotne przy tworzeniu contentu graficznego oraz jakie stwarza on możliwości w kontekście SEO. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700