Ikona 3:00 min Ikona Natalia Golik 14.09.2023

Wprowadzenie do brand safety

Jak cię widzą, tak cię piszą – to znane przysłowie mówi bardzo wiele o tym, w jaki sposób postrzegamy otaczający nas świat. Wiedzą to również podmioty odpowiedzialne za podejmowanie działań promocyjnych. Im lepsza reputacja marki, tym większe zainteresowanie ofertą. Niestety wciąż zdarzają się sytuacje, w których traci się w oczach klientów – wszystko przez brak znajomości strategii brand safety.

Dowiedz się, czym jest ochrona marki przed nieodpowiednimi treściami oraz w jaki sposób zarządzać reputacją w środowisku online.

 

Kluczowe zagrożenia dla brand safety

Przez brand safety należy rozumieć dbanie o bezpieczeństwo marki. To taki sposób działania, który ma na celu ochronę wizerunku przed negatywnym wpływem nieodpowiednich treści w miejscu umieszczania reklam internetowych. Niezwykle ważną kwestią jest m.in. wybór przestrzeni dla publikacji treści promującej znak firmowy, a także sięganie po odpowiednie narzędzia marketingowe. Ze szczególną ostrożnością należy podchodzić ponadto do kontekstu, w jakim pojawia się dana reklama.

Brand safety to zbiór działań, który daje gwarancję, że reklamy będą publikowane na stronach odpowiadających wartościom marki oraz spełniających określone wymogi prawne. Do zagrożeń dla brand safety zalicza się zatem wszelkie działania niezgodne z założeniami marki. Utrata reputacji jest bardzo prawdopodobna w przypadku, gdy reklama wyświetla się w otoczeniu treści uznawanych za nieetyczne, naruszające prawo lub szkodliwe społecznie.

Wystarczy wymienić tu np. treści odnoszące się do radykalnych poglądów politycznych, wulgarne, dyskryminujące, ksenofobiczne, nawołujące do mowy nienawiści, terroryzmu czy przemocy, aby zorientować się, w czym rzecz. Za zagrażające wizerunkowi marki uznaje się też dezinformację, fake newsy, oszustwa oraz treści kontrowersyjne – także te zamieszczane przez użytkowników sieci w komentarzach czy opiniach.

Dlaczego brand safety ma znaczenie?

Ochrona znaku firmowego przed nieodpowiednimi treściami jest istotna nie tylko ze względów wizerunkowych. Utrata reputacji wiążą się również ze sporymi stratami finansowymi, a w niektórych przypadkach z konsekwencjami prawnymi.

Brak działań w ramach brand safety, a tym samym osadzenie marki w niewłaściwym kontekście, działa na szkodę firmy. Wpływa również na widoczność w internetowych wynikach wyszukiwania. Reklama otoczona przez niewłaściwe treści nie wzbudza zaufania wśród odbiorców i nie zachęca do klikania w nią, co czyni ją nieskuteczną. Nie należy zapominać też o tym, że z filozofią marki identyfikują się sami klienci. Jeśli firma, z której usług lub produktów korzystają, nie spełnia ich oczekiwań, szybko przestanie być dla nich interesująca.

opinie

Strategie zapewnienia brand safety

Czy istnieje możliwość skutecznej ochrony marki przed utratą reputacji? Tak. Należy mieć jednak świadomość, że działania mające na celu zarządzanie reputacją online muszą być dość złożone, aby przyniosły pożądany skutek.

Podstawową kwestią brand safety jest dbałość o pozyskiwanie przestrzeni reklamowej od sprawdzonych dostawców. Sposobem na zachowanie bezpieczeństwa marki w sieci jest też sprawdzanie wiarygodności witryn internetowych, na których mają być wyświetlane reklamy. Jeśli domena nie wzbudza naszego zaufania, lepiej nie nawiązywać z nią współpracy i poszukać strony z dobrą reputacją. W przeciwnym razie odbiorcy szybko zaczną kojarzyć znak firmowy z niebezpieczną witryną. W tym celu, na potrzeby działań promocyjnych, można stworzyć listę źródeł zaufanych, które spełniają wytyczne marki („biała lista”) i takich, które te wytyczne łamią („czarna lista”).

Podsumowanie

Teraz wiesz już, jak istotnym zagadnieniem dla każdej marki, która myśli o promocji w internecie, jest brand safety. Ochrona przed nieodpowiednimi treściami to rzecz szalenie ważna w erze cyfrowej – treści docierają do szerokiej publiczności, nie tylko grupy docelowej. Dbałość o znak firmowy, w tym tożsamość i reputację, okazuje się kluczowa dla utrzymania zarówno wypracowanej pozycji na rynku, jak i zaufania klientów. Szczególnie że renomę bardzo trudno odbudować.

Jeśli więc chcesz rozwijać swoją markę, ale nie wprowadziłeś jeszcze procedur brand safety do podejmowanych przez siebie działań promocyjnych – najwyższa pora to zmienić!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 21

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.2 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023 Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 35

No votes so far! Be the first to rate this post.

remarketing Ikona 7:00 min 11.10.2023 Kampania remarketingowa to sposób na przekonwertowanie odwiedzających stronę użytkowników w powracających klientów. Podpowiadamy, jak wykorzystywać remarketing do realizacji celów biznesowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.7 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Etyka i autentyczność w influencer marketingu: Jak budować zaufanie w relacjach z influencerami i ich publicznością Ikona 6:30 min 30.08.2023 Zaufanie. To ono stanowi podstawę wartościowych relacji zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Jak je budować w świecie influencer marketingu? Jak je utrzymać? Przede wszystkim poprzez autentyczność reklamy i etyczne postępowanie. Tylko tyle i aż tyle. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700